Le pendu de Levallois-Perret. Wisielec, o wykrzywionej twarzy i konwulsyjnie powyginanych palcach rąk, we wnętrzu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; po 1880 papier żeberkowy, sucha igła, heliograwiura wg miękkiego werniksu (?), Heliograwiura retuszowana suchą igłą, lub heliograwiura wg pracy wykoananej w technice miękkiego werniksu i suchej igły.
|
Jacquot (szkice dziecka). Trzy studia niemowlęcia trzymanego w kobiecych dłoniach. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1912 papier żeberkowy, sucha igła
|
Dziewczyna z owocami. Półakt: dziewczyna o krótkich włosach, ukazana od bioder, z obnażonym biustem, trzymająca na lewym ramieniu kosz z owocami. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; 1920 papier, drzeworyt
|
Les Cytheres Parisiennes. Seria piętnastu studiów postaci, głów i scen rodzajowych. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, akwaforta, akwatinta ?, sucha igła
|
La derniere Maja
. Kobieta, siedząca z podkuloną nogą na ławie przed stołem, ukazana tyłem, z gitarą, ubrana w gorset, opadającą z ramion bluzkę i spódnicę; wokół kompozycji głównej remarki; stan VII/VII (?). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta ?, akwatinta ?, sucha igła ?, heliograwiura wg akwaforty, suchej igły, akwatinty
|
Rzym. Łuk triumfalny Septymiusza Sewera w Rzymie na tle pałaców. Manteuffel, Edward (1908-1940) grafik; 1936 papier, drzeworyt
|
Les diables froids. Czarna, uskrzydlona postać (diabeł, personifikacja śmierci?), obejmująca kobietę z obnażonym biustem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1860-1905 papier, heliograwiura wg litografii
|
Wysypisko śmieci przy quai de la Gare. Décharge publique, Quai de la Gare. Widok nabrzeża z zacumowanymi łodziami na rzece; w głębi drewaniany most i widok miasta. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1908 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Winieta noworoczna na rok 1940 dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych . Kobieta w długiej sukni i nakryciu głowy, z pękiem kluczy przy pasie, wysypuje z fartucha warzywa i owoce; po prawej stronie szkic dziecka jedzącego winogrona; stan I/III. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; 1939 papier kremowy, miedzioryt, odbitka obcięta
|
Audytorium. Grupa mężczyzn zebranych we wnętrzu wokół łysego człowieka w długim fartuchu, trzymającego książkę, a drugą dłonią dotykającego ramienia nagiej do pasa młodej kobiety w kapeluszu i spuszczonej na biodra obfitej sukni. Gallhoff, Wilhelm (1878-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, litografia barwna
|
Frontyspis: Les Exercices de dévotion de M. Henri Roch. Naga kobieta, ukazana tyłem, stojąca przed lustrem, obok fotela. Rozbudowane obramienie roślinne z postaciami alegorycznymi, puttami, amorkami, księgami i zwojami. U dołu dwa amorki i skrzydlate serce. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1882 papier, akwaforta
|
Frontyspis: J.F. Millet, Souvenirs de Barbizon. Chłopka siedząca z wyciagniętymi nogami pod drzewem, w pejzażu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Delorciere, Ch. wydawca; 1876 papier żeberkowy, akwaforta, heliograwiura (?) wg akwaforty
|
Topielec przy Pont-Neuf (Tu jest topielec!). Un noyé au Pont-Neuf (Y'a un noyé!). Most od strony zachodniej, z tłumem gapiów wyglądających przez balustradę, w strone Sekwany, na której pływają łodzie; w tle domy na Île de la Cité. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1892 papier, litografia
|
Młodość. Dwie tańczące postacie: kobieta w spódnicy, z obnażoną górną połową ciała oraz mężczyzna o trupich rysach, w czerwonej marynarce i czarnych spodniach. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz
|
Dama w koronkowym czepku (głowa). Popiersie kobiety ukazanej tyłem, z głową w czepku odwróconą, z twarzą 3/4 w prawo. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1892 papier, akwaforta w tonie sepii
|
Rozmawiająca grupa. Dwóch mężczyzn w cylindrach i płaszczach, rozmawiających z kobietą w długiej sukni, za którą mężczyzna we fraku, trzymający cylinder w dłoni; z cyklu: "Les Cytheres Parisiennes". Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, montaż na papierze żeberkowym, akwaforta, akwatinta ?
|
Umarły Chrystus z aniołami. Le Christ aux anges. Martwy Chrystus, ukazany na wprost, siedzący na całunie, podtrzymywany przez parę aniołów. Manet, Edouard (1832-1883) grafik; 1866/1867 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta
|
Kolumna Zygmunta. Warszawa, Stare Miasto, widok fragmentu rynku z Kolumną Zygmunta na pierwszym planie, kamienicami w głębi oraz górującymi w tle neogotyckimi wieżami katedry św. Jana (po lewej). Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1913 papier, akwarela ?, ceratoryt, gwasz
|
Miasteczko rybackie. Domy pośród drzew i krzewów, stojące na nabrzeżu z małym portem i latarnią morską w tle. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; ok. 1926 papier japoński, drzeworyt
|
Indianie rozpalający ogień. Grupa mężczyzn przykucniętych przy ogniu oraz łamiących chrust. Z cyklu: „Lederstrumpf”. Slevogt, Max (1868-1932) grafik; 1906 papier czerpany, litografia
|
Mors syphilitica. Personifikacja śmierci: półakt stojącej kobiety, z obnażoną wychudłą klatką piersiową, trupią, uśmiechniętą twarzą i kosą za plecami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły, akwaforty
|
Wnętrze kościoła Mariackiego w Krakowie (widok z chóru muzycznego). Widok jasnego wnętrza kościoła w kierunku prezbiterium z wysokości prospektu organowego, z wielkim krucyfikcem na belce tęczowej, górującym nad zebranymi na mszy wiernymi. Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; 1927 papier, litografia barwna
|
Kościół w Jouy-le-Moutier. L'Eglise de Jouy-le-Moutier. Widok miasteczka z wieżą gotyckiego kościoła górującą ponad domami; na pierwszym planie drzewa i idący mnich (?); stan I. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1914 bibuła, akwaforta
|
Wielki dom w Vitré. La Grande maison `a Vitré. Fasady niskich, narożnych kamienic ze spadzistymi dachami, wąskimi schodami wiodącymi do drzewi oraz oknami z uniesionymi storami. Leheutre, Gustave (1861-1932) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Baptysterium we Florencji. Niski budynek romański na planie oktogonalnym, ze ścianami artykulowanymi arkadami, stojący pośród zabudowań. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1928 bibuła japońska, drzeworyt, odbitka naklejona czterema narożami na podkładkę i oprawiona w passe-partout
|
Diane et la femme au corset noir. Dwie ryciny: stojąca kobieta w półakcie, ukazana od kolan, prawym profilem, z twarzą 3/4, w gorsecie i spódnicy; poniżej naga kobieta, klęcząca na ziemi i spółkująca z psem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwatinta, sucha igła, miękki werniks
|
May Belfort z rozpuszczonymi włosami. May Belfort en cheveux. Stojąca kobieta, 3/4 w lewo, w sukni z bufiastymi rękawami. Toulouse-Lautrec, Henri de (1864-1901) grafik; 1895 papier, litografia
|
Widok na kościół św. Anny w Warszawie od strony ul. Mariensztat. Perspektywiczny widok pogrążonej w cieniu uliczki z niskimi kamienicami, z górującą w tle tylną elewacją kościoła św. Anny oraz przyległych kamienic. U dołu remarka. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1931 papier, akwaforta, tinta
|
Babka. Grossmutter. Staruszka siedząca fotelu, ukazana na wprost, z pochyloną do przodu, otulona długim szalem. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, akwaforta
|
Piękna i bestia. La belle et la bete. Półnaga, stojąca kobieta, z opadającą draperią na biodrach, z rozpuszczonymi włosami, podająca pierś potworowi o wężowym ciele, ludzkich rękach, papuzim dziobie i smoczych skrzydłach. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier żeberkowy, sucha igła, miękki werniks
|
Pijący (Oberża). Les buveurs. Sześć postaci przy stole we wnętrzu. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; 1930 papier czerpany, sucha igła, rylec
|
Pierrot i Kolumbina. Scena z commedia dell'arte: dwie postacie w baletowych strojach w uścisku - kobieta rozłożystej spódnicy oraz obejmujący ją mężczyzna w masce i getrach w romby. Kainer, Ludwig (1885-?) grafik; ok. 1910 ? papier, sucha igła
|
Kobieta czytająca gazetę. Zeitungsleserin. Kobieta w fartuchu (pokojówka?), stojąca wsparta pod boki przy stole i z pochyloną głową czytająca leżącą na nim gazetę. Menzel, Adolf (1815-1905) grafik; 1886 papier, akwaforta
|
Martwa natura z agawą. Agawa w donicy, butelka i owalne przedmioty (owoce?) na stole. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1914 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Kościoł w Pradze. Widok zniszczonego małego gotyckiego kościoła z wybitymi oknami, stojącego pośród gruzowiska, na którym pracują ludzie. Vondraus, Jan C. (1884-?) grafik; 1911 papier, akwaforta, tinta
|
Przy stole do gry. A la table de jeu. Grupa postaci zebranych przy stole do gry: kobieta, odchylony w tył gracz i wąsaty mężczyzna zasiadający za stołem oraz stojący za nimi kobieta i mężczyźni w kapeluszach. Forain, Jean Louis (1852-1931) grafik; 1909 papier żeberkowy, sucha igła
|
Trojka. Rycina humorystyczna. Kobieta w spódnicy z wzorami, stojąca, z ciałem lekko pochylonym w prawo, z obnażonym biustem i rękoma za głową; za nią mężczyzna ubrany na czarno, z rękawiczką, wychylający się z lewej. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz
|
Praczki
. Les Laveuses. Grupa kobiet z koszami wypełnionymi tkaninami, zebrana nad brzegiem jeziora; w tle górzysty pejzaż z drzewami, zabudowaniami i łodzią na wodzie; stan II/II. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Dwoje dzieci przy katarynce. Chłopiec w czapce i za dużym kaftanie, stojący oparty o skrzynię katarynki, obok której, śpiąca w koszu mała dziewczynka. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1907-1908 papier żeberkowy, akwaforta
|
Pramatka Ewa. Akt otyłej kobiety stojącej w kontrapoście, przed przyglądającym się jej mężczyzną. Osostowicz, Stanisław (1906-1939) grafik; 1930 papier, akwaforta
|
La Vieille Liseuse. Stara kobieta w czepcu, lewym profilem, siedząca w fotelu, czytająca; wokół głównej kompozycji szkice profili ludzkich (u góry), drzew i głów (u dołu). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Krantor-Gdańsk. Gdańsk, Brama Żuraw, widok od strony Motławy. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1897 (?) papier, ceratoryt, farba transparentna
|
Wykrot II. Kikuty przewróconych, ściętych drzew ze sterczącymi korzeniami w surowym pejzażu. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; przed 1944 papier, akwaforta, akwatinta
|
Kobieta karmiąca młode sarny (Matka natura?). Nachylona naga kobieta z draperią wokół nóg, karmiąca trzema parami piersi pięc młodych saren, stojąca na skalistym podium o ornamentowanych bokach, na tle lasu. Heine, Thomas Theodor (1867-1948) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta w tonach brązowych
|
Staruszka z psem na fotelu. Staruszka w chuście na głowie, siedząca na fotelu z pieskiem śpiącym na jej kolanach. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? bibuła żeberkowa, akwaforta
|
Stare mury Warszawy. Zimowy widok podwórza ograniczonego elewacjami kamienic po lewej oraz wysokim murem z wydatnymi szkarpami (na wprost); w głębi dachy domów i drzewa. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1910 tektura zdublowana na karton, sucha igła ?, ceratoryt ?, farba transparentna
|
L'Affuteur
. Kłusownik w płaszczu leżący na ziemi na brzuchu, ze strzelbą w dłoniach; w tle pejzaż; stan III/V (?). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg akwaforty, suchej igły
|
Pejzaż z wieżą. Wiejskie pejzaż z wieżą kościelną (?), domami oraz kępą drzew pośród pól. Schinnerer, Adolf (1876-1949) grafik; I ćw. XX w. ? papier, sucha igła
|