Audytorium. Grupa mężczyzn zebranych we wnętrzu wokół łysego człowieka w długim fartuchu, trzymającego książkę, a drugą dłonią dotykającego ramienia nagiej do pasa młodej kobiety w kapeluszu i spuszczonej na biodra obfitej sukni. Gallhoff, Wilhelm (1878-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, litografia barwna
|
Frontyspis: Les Exercices de dévotion de M. Henri Roch. Naga kobieta, ukazana tyłem, stojąca przed lustrem, obok fotela. Rozbudowane obramienie roślinne z postaciami alegorycznymi, puttami, amorkami, księgami i zwojami. U dołu dwa amorki i skrzydlate serce. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1882 papier, akwaforta
|
Frontyspis: J.F. Millet, Souvenirs de Barbizon. Chłopka siedząca z wyciagniętymi nogami pod drzewem, w pejzażu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Delorciere, Ch. wydawca; 1876 papier żeberkowy, akwaforta, heliograwiura (?) wg akwaforty
|
Topielec przy Pont-Neuf (Tu jest topielec!). Un noyé au Pont-Neuf (Y'a un noyé!). Most od strony zachodniej, z tłumem gapiów wyglądających przez balustradę, w strone Sekwany, na której pływają łodzie; w tle domy na Île de la Cité. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1892 papier, litografia
|
Młodość. Dwie tańczące postacie: kobieta w spódnicy, z obnażoną górną połową ciała oraz mężczyzna o trupich rysach, w czerwonej marynarce i czarnych spodniach. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz
|
Dama w koronkowym czepku (głowa). Popiersie kobiety ukazanej tyłem, z głową w czepku odwróconą, z twarzą 3/4 w prawo. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1892 papier, akwaforta w tonie sepii
|
Rozmawiająca grupa. Dwóch mężczyzn w cylindrach i płaszczach, rozmawiających z kobietą w długiej sukni, za którą mężczyzna we fraku, trzymający cylinder w dłoni; z cyklu: "Les Cytheres Parisiennes". Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, montaż na papierze żeberkowym, akwaforta, akwatinta ?
|
Umarły Chrystus z aniołami. Le Christ aux anges. Martwy Chrystus, ukazany na wprost, siedzący na całunie, podtrzymywany przez parę aniołów. Manet, Edouard (1832-1883) grafik; 1866/1867 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta
|
Kolumna Zygmunta. Warszawa, Stare Miasto, widok fragmentu rynku z Kolumną Zygmunta na pierwszym planie, kamienicami w głębi oraz górującymi w tle neogotyckimi wieżami katedry św. Jana (po lewej). Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1913 papier, akwarela ?, ceratoryt, gwasz
|
Miasteczko rybackie. Domy pośród drzew i krzewów, stojące na nabrzeżu z małym portem i latarnią morską w tle. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; ok. 1926 papier japoński, drzeworyt
|
Indianie rozpalający ogień. Grupa mężczyzn przykucniętych przy ogniu oraz łamiących chrust. Z cyklu: „Lederstrumpf”. Slevogt, Max (1868-1932) grafik; 1906 papier czerpany, litografia
|
Mors syphilitica. Personifikacja śmierci: półakt stojącej kobiety, z obnażoną wychudłą klatką piersiową, trupią, uśmiechniętą twarzą i kosą za plecami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły, akwaforty
|
Wnętrze kościoła Mariackiego w Krakowie (widok z chóru muzycznego). Widok jasnego wnętrza kościoła w kierunku prezbiterium z wysokości prospektu organowego, z wielkim krucyfikcem na belce tęczowej, górującym nad zebranymi na mszy wiernymi. Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; 1927 papier, litografia barwna
|
Le pendu de Levallois-Perret. Wisielec, o wykrzywionej twarzy i konwulsyjnie powyginanych palcach rąk, we wnętrzu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; po 1880 papier żeberkowy, sucha igła, heliograwiura wg miękkiego werniksu (?), Heliograwiura retuszowana suchą igłą, lub heliograwiura wg pracy wykoananej w technice miękkiego werniksu i suchej igły.
|
Jacquot (szkice dziecka). Trzy studia niemowlęcia trzymanego w kobiecych dłoniach. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1912 papier żeberkowy, sucha igła
|
Dziewczyna z owocami. Półakt: dziewczyna o krótkich włosach, ukazana od bioder, z obnażonym biustem, trzymająca na lewym ramieniu kosz z owocami. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; 1920 papier, drzeworyt
|
Les Cytheres Parisiennes. Seria piętnastu studiów postaci, głów i scen rodzajowych. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, akwaforta, akwatinta ?, sucha igła
|
La derniere Maja
. Kobieta, siedząca z podkuloną nogą na ławie przed stołem, ukazana tyłem, z gitarą, ubrana w gorset, opadającą z ramion bluzkę i spódnicę; wokół kompozycji głównej remarki; stan VII/VII (?). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta ?, akwatinta ?, sucha igła ?, heliograwiura wg akwaforty, suchej igły, akwatinty
|
Rzym. Łuk triumfalny Septymiusza Sewera w Rzymie na tle pałaców. Manteuffel, Edward (1908-1940) grafik; 1936 papier, drzeworyt
|
Les diables froids. Czarna, uskrzydlona postać (diabeł, personifikacja śmierci?), obejmująca kobietę z obnażonym biustem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1860-1905 papier, heliograwiura wg litografii
|
Wysypisko śmieci przy quai de la Gare. Décharge publique, Quai de la Gare. Widok nabrzeża z zacumowanymi łodziami na rzece; w głębi drewaniany most i widok miasta. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1908 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Winieta noworoczna na rok 1940 dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych . Kobieta w długiej sukni i nakryciu głowy, z pękiem kluczy przy pasie, wysypuje z fartucha warzywa i owoce; po prawej stronie szkic dziecka jedzącego winogrona; stan I/III. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; 1939 papier kremowy, miedzioryt, odbitka obcięta
|
Pierrot i Kolumbina. Scena z commedia dell'arte: dwie postacie w baletowych strojach w uścisku - kobieta rozłożystej spódnicy oraz obejmujący ją mężczyzna w masce i getrach w romby. Kainer, Ludwig (1885-?) grafik; ok. 1910 ? papier, sucha igła
|
Kobieta czytająca gazetę. Zeitungsleserin. Kobieta w fartuchu (pokojówka?), stojąca wsparta pod boki przy stole i z pochyloną głową czytająca leżącą na nim gazetę. Menzel, Adolf (1815-1905) grafik; 1886 papier, akwaforta
|
Martwa natura z agawą. Agawa w donicy, butelka i owalne przedmioty (owoce?) na stole. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1914 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Kościoł w Pradze. Widok zniszczonego małego gotyckiego kościoła z wybitymi oknami, stojącego pośród gruzowiska, na którym pracują ludzie. Vondraus, Jan C. (1884-?) grafik; 1911 papier, akwaforta, tinta
|
Przy stole do gry. A la table de jeu. Grupa postaci zebranych przy stole do gry: kobieta, odchylony w tył gracz i wąsaty mężczyzna zasiadający za stołem oraz stojący za nimi kobieta i mężczyźni w kapeluszach. Forain, Jean Louis (1852-1931) grafik; 1909 papier żeberkowy, sucha igła
|
Trojka. Rycina humorystyczna. Kobieta w spódnicy z wzorami, stojąca, z ciałem lekko pochylonym w prawo, z obnażonym biustem i rękoma za głową; za nią mężczyzna ubrany na czarno, z rękawiczką, wychylający się z lewej. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz
|
Praczki
. Les Laveuses. Grupa kobiet z koszami wypełnionymi tkaninami, zebrana nad brzegiem jeziora; w tle górzysty pejzaż z drzewami, zabudowaniami i łodzią na wodzie; stan II/II. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Dwoje dzieci przy katarynce. Chłopiec w czapce i za dużym kaftanie, stojący oparty o skrzynię katarynki, obok której, śpiąca w koszu mała dziewczynka. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1907-1908 papier żeberkowy, akwaforta
|
Pramatka Ewa. Akt otyłej kobiety stojącej w kontrapoście, przed przyglądającym się jej mężczyzną. Osostowicz, Stanisław (1906-1939) grafik; 1930 papier, akwaforta
|
La Vieille Liseuse. Stara kobieta w czepcu, lewym profilem, siedząca w fotelu, czytająca; wokół głównej kompozycji szkice profili ludzkich (u góry), drzew i głów (u dołu). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Krantor-Gdańsk. Gdańsk, Brama Żuraw, widok od strony Motławy. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1897 (?) papier, ceratoryt, farba transparentna
|
Wykrot II. Kikuty przewróconych, ściętych drzew ze sterczącymi korzeniami w surowym pejzażu. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; przed 1944 papier, akwaforta, akwatinta
|
Kobieta karmiąca młode sarny (Matka natura?). Nachylona naga kobieta z draperią wokół nóg, karmiąca trzema parami piersi pięc młodych saren, stojąca na skalistym podium o ornamentowanych bokach, na tle lasu. Heine, Thomas Theodor (1867-1948) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta w tonach brązowych
|
Staruszka z psem na fotelu. Staruszka w chuście na głowie, siedząca na fotelu z pieskiem śpiącym na jej kolanach. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? bibuła żeberkowa, akwaforta
|
Stare mury Warszawy. Zimowy widok podwórza ograniczonego elewacjami kamienic po lewej oraz wysokim murem z wydatnymi szkarpami (na wprost); w głębi dachy domów i drzewa. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1910 tektura zdublowana na karton, sucha igła ?, ceratoryt ?, farba transparentna
|
Kościół w Jouy-le-Moutier. L'Eglise de Jouy-le-Moutier. Widok miasteczka z wieżą gotyckiego kościoła górującą ponad domami; na pierwszym planie drzewa i idący mnich (?); stan I. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1914 bibuła, akwaforta
|
Wielki dom w Vitré. La Grande maison `a Vitré. Fasady niskich, narożnych kamienic ze spadzistymi dachami, wąskimi schodami wiodącymi do drzewi oraz oknami z uniesionymi storami. Leheutre, Gustave (1861-1932) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Baptysterium we Florencji. Niski budynek romański na planie oktogonalnym, ze ścianami artykulowanymi arkadami, stojący pośród zabudowań. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1928 bibuła japońska, drzeworyt, odbitka naklejona czterema narożami na podkładkę i oprawiona w passe-partout
|
Diane et la femme au corset noir. Dwie ryciny: stojąca kobieta w półakcie, ukazana od kolan, prawym profilem, z twarzą 3/4, w gorsecie i spódnicy; poniżej naga kobieta, klęcząca na ziemi i spółkująca z psem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwatinta, sucha igła, miękki werniks
|
May Belfort z rozpuszczonymi włosami. May Belfort en cheveux. Stojąca kobieta, 3/4 w lewo, w sukni z bufiastymi rękawami. Toulouse-Lautrec, Henri de (1864-1901) grafik; 1895 papier, litografia
|
Widok na kościół św. Anny w Warszawie od strony ul. Mariensztat. Perspektywiczny widok pogrążonej w cieniu uliczki z niskimi kamienicami, z górującą w tle tylną elewacją kościoła św. Anny oraz przyległych kamienic. U dołu remarka. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1931 papier, akwaforta, tinta
|
Babka. Grossmutter. Staruszka siedząca fotelu, ukazana na wprost, z pochyloną do przodu, otulona długim szalem. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, akwaforta
|
Piękna i bestia. La belle et la bete. Półnaga, stojąca kobieta, z opadającą draperią na biodrach, z rozpuszczonymi włosami, podająca pierś potworowi o wężowym ciele, ludzkich rękach, papuzim dziobie i smoczych skrzydłach. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier żeberkowy, sucha igła, miękki werniks
|
Pijący (Oberża). Les buveurs. Sześć postaci przy stole we wnętrzu. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; 1930 papier czerpany, sucha igła, rylec
|
Kuszenie świętego Antoniego. La tentation de St. Antoine. Św. Antoni jako brodaty starzec w habicie, klęczący przed księgą, nad którą krucyfiks z nagą kobietą; obok krzyża figura Chrystusa, diabeł, świnia oraz putta z trupimi głowami; u dołu remarka; stan II. Rops, Félicien (1833-1898) autor pierwowzoru; Courboin, François (1865-1926) grafik; ok. 1895 papier żeberkowy z kontramarką: AR[C...], akwaforta, sucha igła
|
Begrüssung. Rodzina stojąca przed domem: mężczyzna w kapeluszu z małym dzieckiem na ręku oraz kobieta w fartuchu. Kollwitz, Käthe (1867-1945) grafik; 1892 papier japoński ?, akwaforta
|
W ogrodzie. Au jardin. Portret; popiersie młodej kobiety, 3/4 w prawo (twarz prawie profilem), w czepku i sukni z szerokim dekoltem, zasłoniętym przez rozłożony wachlarz; stan I/III. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Zabawny piesek. Das geneckte Hundchen. Młoda rozbawiona naga kobieta stojąca na jednej nodze, oparta o ścianę ręką, trzymająca w dłoni zabawkę i patrząca na małego pieska skaczącego u jej stóp. Koepping, Karl (1848-1914) grafik; 1890-1900 papier, akwaforta, sucha igła
|
Le Sphinx. Frontyspis: Les Diaboliques. Naga kobieta leżąca na posągu sfinksa i obejmująca go za szyję; po prawej diabeł; z cyklu: "Les Diaboliques". Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1879-1886 papier, heliograwiura wg akwaforty, miękkiego werniksu, akwatinty (?), fil.: lilia heraldyczna na koronowanej tarczy herbowej (A)
|
Pont Saint-Esprit. Sylwetka miasta nad rzeką z kamienicami i wieżami gotyckich kościołów na tle pociemniałego nieba z nawisłymi chmurami. Moreau, Pierre-Louis (1876-?) grafik; 1910 papier żeberkowy, akwaforta
|
Przy piecu. Para starców i troje dzieci, ogrzewających się przy piecu o secesyjnych formach, stojącym przy ścianie kościoła z pókolumnami i krzyżem w blendzie arkadowej. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; 1936 papier, miedzioryt
|
Aleksander Moisiu (Moissi). Portret młodego mężczyzny; popiersie en face. Lederer, Fritz (1878-?) grafik; I poł. XX w. ? papier czerpany szaroniebieski, barwiony w masie, sucha igła w tonie sepii, miękki werniks w tonie sepii, sposób punktowany w tonie sepii
|
Z Torunia. Widok wieży katedry śś. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty w Toruniu, od strony południowej. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1896 (?) papier, ceratoryt, tinta
|
Chata w górach. Winieta. Pejzaż górski z chatką i drzewami. Z cyklu: Pastorałki. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; 1924 bibuła, drzeworyt
|
Tułacze. Les Errants. Para wędrowców - mężczyzna z tobołem na plecach oraz kobieta z dzieckiem na rękach - w pustym pejzażu. Steinlen, Théophile Alexandre (1859-1923) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwatinta, odprysk
|
Widok Viviers. Vue de Viviers. Rozległy pejzaż z widokiem średniowiecznego miasta na wzniesieniu z katedrą po środku. Moreau, Pierre-Louis (1876-?) grafik; 1910 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, tinta
|
Kamienica Celejowska w Kazimierzu nad Wisłą. Dwie górne kondygnacje fasady renesansowej kamienicy, z manierystycznymi szczytami o fantazyjnych sylwetkach z niszami, w których ustawione figury. Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; 1918 papier chiński, litografia barwna
|
L'Affuteur
. Kłusownik w płaszczu leżący na ziemi na brzuchu, ze strzelbą w dłoniach; w tle pejzaż; stan III/V (?). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg akwaforty, suchej igły
|
Pejzaż z wieżą. Wiejskie pejzaż z wieżą kościelną (?), domami oraz kępą drzew pośród pól. Schinnerer, Adolf (1876-1949) grafik; I ćw. XX w. ? papier, sucha igła
|
Kompozycja alegoryczna. Winieta karty tytułowej. Cztery postacie: chłop, kobieta, mężczyzna z kołem i żołnierz ze sztandarem na tle wiejskich zabudowań. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1920 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Dama rokowa z amorkiem i girlandą. Kobieta w wysokiej peruce i rozłożystej, osiemnastowiecznej sukni, trzymająca girlandę kwiatową unoszoną przez fruwającego obok amorka. Peters, Hela grafik; XIX/XX w. ? papier, sucha igła
|
Le Syndic des Prud'hommes
. Studium portretowe; popiersie mężczyzny w szerokim berecie, 3/4 w lewo. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta ?, miękki werniks
|
Wiejskie wesele. Wielopostaciowa scena zabawy wiejskiej przy ławach ustawionych pomiędzy chatami. Majcher, Alojzy (1907-1943) grafik; przed 1943 papier czerpany, akwaforta
|
Taniec czarownic. Hexentanz. Grupa nagich kobiet w ekstatycznym tańcu wokół ogniska. Slevogt, Max (1868-1932) grafik; 1903 papier czerpany, akwaforta, odprysk
|
Kobieta siedząca przy oknie. Kobieta w pozycji siedzącej z odsłonietym biustem, dłońmi dotykająca oklic brzucha, odchylona do tyłu i spoglądająca w lewo przez okno. Corinth, Lovis (1858-1925) grafik; 1908 papier, sucha igła
|
Wnętrze kościoła Saint Severin w Paryżu. Fragment wnętrza gotyckiego kościoła z ostrołukową arkadą, przez którą widoczne okno. Rubczak, Jan (1884-1942) grafik; 1907 ? papier chiński ?, akwatinta, sucha igła
|
Le médecin des fievres. Stary mężczyzna, siedzący na ławce, w garniturze i cylindrze, spoglądający na stojącego po prawej, bosego chłopca, w długiej piżamie i dotykający jego czoła lewą dłonią; w tle pejzaż z jeziorem i górami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, chwiejaka, akwatinty (?)
|
Japońska rolniczka. Japanische Bäuerin. Kobieta o azjatyckich rysach, ukazana od połowy łydek, prawym profilem, w dalekowschodnim stroju z szerokim, stożkowatym kapeluszu oraz dwoma tobołkami na plecach. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1901 papier, akwaforta, sucha igła, miękki werniks barwny, ruletka, akwatinta barwna, chwiejak ?
|
Kolenda Hola o la. Ilustracja książkowa. Święta Rodzina śpiąca w stajence; powyżej w tle liczna grupa górali tańczących i bawiązych się na wzgórzach. Z cyklu: Pastorałki. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; 1924 bibuła, drzeworyt
|
Dichterin Marie von Ebner Eschenbach. Portret. Popiersie starszej kobiety en face, z gładko upiętymi włosami, na ciemnym tle. Michalek, L grafik; przed 1916 ? papier, akwaforta
|
Paryż, kościół St. Séverin. Rozwidlenie wąskich uliczek biegnących pomiędzy kamienicami o spadzistych dachach, z przechodzniami i przekupkami oraz wieżą gotyckiego kościoła w głębi. Grouiller, Robert Pierre (1886-1918) grafik; 1910 bibuła japońska naklejona na kartę papieru czerpanego, akwaforta, miękki werniks, ruletka
|
La Migraine. Tekst listu, wokół którego studia puttów wykonujących różne czynności, psa, drzewa i leżącej postaci z fantastycznym ptakiem na głowie (u góry). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły, akwaforty
|
Szczątki rodziny (studia głów). Epauves de la famille. W centrum studium portretowe popiersia starszej kobiety en face i z profilu; u góry profil starca na kartce; u dołu twarz o złośliwym uśmiechu; na marginesie remarka; stan I. Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; 1884 papier, sucha igła
|
Akt. Akt kobiety stojącej w kontrapoście, ukazanej tyłem, z draperią na uniesionych ramionach. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; 1935 papier czerpany, miedzioryt
|
Le Cochon truffier. Prosię o antropomorficznym ciele, zwrócone w lewo, niosące pod prawą pachą pieczonego kurczaka, a w lewej dłoni kosz z truflami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier czerpany, akwaforta, heliograwiura ? wg akwaforty
|
Loggia del Bigallo we Florencji. Nokturn. Narożna loggia wsparta na arkadowym przejściu; przed nią oświetlony latarnią plac ze sztafażem. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1910 papier, ceratoryt w tonie brązowym, tinta
|
Alegoria Polski. Cztery postacie, ukazane tyłem, stojące przed kobiecą personifikacją Polski z obnażoną piersią, obok której orzeł; w tle wieś i zachodzące słońce. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1920 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Ulica. Widok ulicy w miasteczku, biegnącej wzdłuż pierzei niewysokich domów, z licznymi przechodniami. Lőwenstein, Aenny (1871-1921) grafik; przed 1921 papier, akwaforta, tinta
|
Głowa męska. Głowa mężczyzny z wąsami i w binoklach, 3/4 w lewo. Hasler, Bernhard (1884-?) grafik; 1908 papier żeberkowy, akwaforta
|
Kwitnące śliwy. Widok sadu z kwitnącymi drzewami owocowymi, o jasnych sylwetkach koron, silnie kontrastujących z ciemnym tłem. Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; 1933 papier chiński, litografia
|
Śpiąca matka z niemowlęciem. Mere et enfant endormis. Kobieta z dłonią przy piersi i odkrytym ramieniem, śpiąca przy leżącym przed nią niemowlęciu. Mordant, Daniel (ok.1853-1914) grafik; przed 1914 papier, sucha igła, rylec
|
Fleur de lit (Dziewczyna w łóżku). Dziewczyna w półakcie, leżąca w łóżku w swobodnej pozie z jedną nogą podkuloną, drugą wyciągniętą ku górze. Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; 1896 papier, akwaforta, akwatinta, sucha igła
|
Spichlerz. Renesansowy spichlerz w Sandomierzu, ukazany od strony elewacji bocznej, z drewnianym, dwukondygnacyjnym wykuszem ze szczytem oraz prowadzącymi na górę schodami. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 papier, ceratoryt, gwasz ?
|
Mężczyzna z papierosem. Popiersie mężczyzny o bujnej długiej brodzie, lewym profilem, z tlącym się papierosem w ustach. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1903 papier, sucha igła, miękki werniks ?, chwiejak
|
Przy kominku. Kobieta w fartuchu i chuście na głowie, ukazana tyłem, siedząca naławie przed piecem w wiejskiej kuchni. Łopieński, Ignacy (1865-1944) grafik; 1934 ? papier, akwaforta, sucha igła ?
|
Segelboot auf der Alster. Panorama miasta portowego ze strzelistymi wieżami kościołów na horyzoncie, widzianego od strony akwenu po którym pływają żagłówki i kajaki. Fischer, Otto (1870-?) grafik; 1906 papier żeberkowy, akwaforta
|
Zimne kąpielisko Chevrier zwane szkolnym. Bain-froid Chevrier dit de l'école. Widok kąpieliska na Sekwanie u stóp widocznego po lewej Pont Neuf, z licznymi łodziami przy molo i kapiącymi się ludźmi; po prawej dziób promu, w tle Ile de la Cité; poniżej kompozycji wiersz odbity z osobnej płyty. Meryon, Charles (1821-1868) grafik; 1864 papier żeberkowy, akwaforta
|
Pejzaż. Cylindryczne, podobne do wież motywy architektoniczne w pejzażu, w prawie abstrakcyjnym, kubistycznym ujęciu. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; 1920 papier, drzeworyt
|
Wschód księżyca. Lever de lune. Pejzaż z kobietą prowadzącą trzy krowy na pastwisku, na tle kęp drzew i chaty. Daubigny, Charles François (1817-1878) grafik; 1851 bibuła, akwaforta
|
De Castitate ou La Traité de la chasteté. Siedzący człowiek czytający przez lupę księgę na pulpicie, za którym półnaga kobieta; u góry otwarta księga nakryta liściem figowym. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; ok. 1895 papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, suchej igły
|
Cerkiewka i dzwonnica. Cerkiew drewniana o wysokich cebulastych hełmach, ze stojącą obok niską dzwonnicą. Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; 1912 papier chiński, litografia
|
Le Coffret. Dwie kobiety w czepkach stojące we wnętrzu, ukazane tyłem, oglądające szkatułkę; w głębi misa i dzban, po prawej mężczyzna zaglądający przez uchylone drzwi. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. ? papier, heliograwiura wg litografii lub rysunku ?
|
Piękny wieczór. Pejzaż nadmorski z człowiekiem obserwującym słońce zachodzące za chmurami nawisłymi nad horyzontem, Valloton, Félix (1865-1925) grafik; przed 1925 papier, drzeworyt
|
Ogród japoński. Widok japońskiego ogrodu z ażurową, lekką w formie bramą pomiędzy dramatycznie ukształtownymi sosnami. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1902 papier, akwaforta, miękki werniks barwny
|