Indianie rozpalający ogień. Grupa mężczyzn przykucniętych przy ogniu oraz łamiących chrust. Z cyklu: „Lederstrumpf”. Slevogt, Max (1868-1932) grafik; 1906 papier czerpany, litografia
|
Mors syphilitica. Personifikacja śmierci: półakt stojącej kobiety, z obnażoną wychudłą klatką piersiową, trupią, uśmiechniętą twarzą i kosą za plecami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły, akwaforty
|
Zakochani. Ilustracja książkowa. Para spacerująca w parku; w tle drzewa, ptaki i ławeczka. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1920 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Le pendu de Levallois-Perret. Wisielec, o wykrzywionej twarzy i konwulsyjnie powyginanych palcach rąk, we wnętrzu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; po 1880 papier żeberkowy, sucha igła, heliograwiura wg miękkiego werniksu (?), Heliograwiura retuszowana suchą igłą, lub heliograwiura wg pracy wykoananej w technice miękkiego werniksu i suchej igły.
|
Alojzy Żółkowski. Portret. Popiersie mężczyzny w garniturze, zwróconego w lewo, z twarzą en face. Łopieński, Ignacy (1865-1944) grafik; przed 1944 papier, akwaforta
|
Jacquot (szkice dziecka). Trzy studia niemowlęcia trzymanego w kobiecych dłoniach. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1912 papier żeberkowy, sucha igła
|
Winieta noworoczna na rok 1940 dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Kobieta w długiej sukni i nakryciu głowy, z pękiem kluczy przy pasie, wysypuje z fartucha warzywa i owoce; po prawej stronie dziecko jedzące winogrona z dodanym tłem; stan III/III. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944); 1939 papier, miedzioryt, odbitka obcięta
|
Les Cytheres Parisiennes. Seria piętnastu studiów postaci, głów i scen rodzajowych. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, akwaforta, akwatinta ?, sucha igła
|
Les diables froids. Czarna, uskrzydlona postać (diabeł, personifikacja śmierci?), obejmująca kobietę z obnażonym biustem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1860-1905 papier, heliograwiura wg litografii
|
Wysypisko śmieci przy quai de la Gare. Décharge publique, Quai de la Gare. Widok nabrzeża z zacumowanymi łodziami na rzece; w głębi drewaniany most i widok miasta. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1908 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Dzieciak skomorowski (Dzieciak / Ein Kind), z "I Teki Graficznej", Kraków 1909. Głowa dziewczynki z grzywką, zwróconej 3/4 w prawo. Konieczny, Włodzimierz (1886-1916) grafik; 1909 papier, litografia, odbitka naklejona na szarą podkładkę
|
Topole nad wodą. Szereg strzelistych drzew nad spokojnymi wodami jeziora. Stanisławski, Jan (1860-1907) grafik; przed 1907 papier, drzeworyt
|
Audytorium. Grupa mężczyzn zebranych we wnętrzu wokół łysego człowieka w długim fartuchu, trzymającego książkę, a drugą dłonią dotykającego ramienia nagiej do pasa młodej kobiety w kapeluszu i spuszczonej na biodra obfitej sukni. Gallhoff, Wilhelm (1878-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, litografia barwna
|
Frontyspis: Les Exercices de dévotion de M. Henri Roch. Naga kobieta, ukazana tyłem, stojąca przed lustrem, obok fotela. Rozbudowane obramienie roślinne z postaciami alegorycznymi, puttami, amorkami, księgami i zwojami. U dołu dwa amorki i skrzydlate serce. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1882 papier, akwaforta
|
Frontyspis: J.F. Millet, Souvenirs de Barbizon. Chłopka siedząca z wyciagniętymi nogami pod drzewem, w pejzażu. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Delorciere, Ch. wydawca; 1876 papier żeberkowy, akwaforta, heliograwiura (?) wg akwaforty
|
Kwiat. Lilia o trzech rozwiniętych kwiatach i kilku pąkach, na tle wnętrza kościelnego z oknami witrażowymi (u góry po lewej). Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; 1913 papier, ceratoryt, tinta
|
Topielec przy Pont-Neuf (Tu jest topielec!). Un noyé au Pont-Neuf (Y'a un noyé!). Most od strony zachodniej, z tłumem gapiów wyglądających przez balustradę, w strone Sekwany, na której pływają łodzie; w tle domy na Île de la Cité. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1892 papier, litografia
|
Kościół na Pomorzu. Widok kościoła na planie krzyża, o spadzistym dachu z wieżyczkami i sygnaturką; na pierwszym planie, po bokach, drzewa. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, ceratoryt ?, tinta
|
Dama w koronkowym czepku (głowa). Popiersie kobiety ukazanej tyłem, z głową w czepku odwróconą, z twarzą 3/4 w prawo. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1892 papier, akwaforta w tonie sepii
|
Rozmawiająca grupa. Dwóch mężczyzn w cylindrach i płaszczach, rozmawiających z kobietą w długiej sukni, za którą mężczyzna we fraku, trzymający cylinder w dłoni; z cyklu: "Les Cytheres Parisiennes". Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1864 papier, montaż na papierze żeberkowym, akwaforta, akwatinta ?
|
Pejzaż z chmurami. Wioska pośród pól i kep drzew, z górującą wieżą gotyckiego kościoła, pod płynącymi rytmicznie po niebie obłokami chmur. Verso: dedykacja Jana i Ireny Lille Juliuszowi A. Chrościckiemu, 22 VIII 1979. Rubczak, Jan (1884-1942) grafik; pocz. XX w. papier czerpany, akwaforta, sucha igła
|
Umarły Chrystus z aniołami. Le Christ aux anges. Martwy Chrystus, ukazany na wprost, siedzący na całunie, podtrzymywany przez parę aniołów. Manet, Edouard (1832-1883) grafik; 1866/1867 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta
|
Kobieta karmiąca młode sarny (Matka natura?). Nachylona naga kobieta z draperią wokół nóg, karmiąca trzema parami piersi pięc młodych saren, stojąca na skalistym podium o ornamentowanych bokach, na tle lasu. Heine, Thomas Theodor (1867-1948) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta w tonach brązowych
|
Staruszka z psem na fotelu. Staruszka w chuście na głowie, siedząca na fotelu z pieskiem śpiącym na jej kolanach. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? bibuła żeberkowa, akwaforta
|
Moje małe modele. Pięcioro dzieci w spiczastych czapkach i kogut w ciemnym wnętrzu z pólkami na talerze w tle. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; przed 1932 papier czerpany, akwaforta
|
Kościół w Jouy-le-Moutier. L'Eglise de Jouy-le-Moutier. Widok miasteczka z wieżą gotyckiego kościoła górującą ponad domami; na pierwszym planie drzewa i idący mnich (?); stan I. Lepere, Auguste (1849-1918) grafik; 1914 bibuła, akwaforta
|
Wiatraki w Holandii. Trzy wiatraki w pejzażu, na tle pogodnego nieba. Rubczak, Jan (1884-1942) grafik; pocz. XX w. papier, akwaforta
|
Wielki dom w Vitré. La Grande maison `a Vitré. Fasady niskich, narożnych kamienic ze spadzistymi dachami, wąskimi schodami wiodącymi do drzewi oraz oknami z uniesionymi storami. Leheutre, Gustave (1861-1932) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ?
|
Pożar chaty Joniaków. Ilustracja książkowa. Widok wsi z płonącą chatą i panikującymi ludźmi. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1920 papier żeberkowy, drzeworyt
|
Diane et la femme au corset noir. Dwie ryciny: stojąca kobieta w półakcie, ukazana od kolan, prawym profilem, z twarzą 3/4, w gorsecie i spódnicy; poniżej naga kobieta, klęcząca na ziemi i spółkująca z psem. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwatinta, sucha igła, miękki werniks
|
Wenecja. Bazylika świętego Marka. Widok fasady bazyliki z opracowanymi barwnie łukami nad głównym wejściem (po prawej) i z przyległym do kościoła placem ze sztafażem. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, ceratoryt ?, gwasz
|
Babka. Grossmutter. Staruszka siedząca fotelu, ukazana na wprost, z pochyloną do przodu, otulona długim szalem. Švabinsky, Max (1873-?) grafik; XIX/XX w. ? papier, akwaforta
|
Piękna i bestia. La belle et la bete. Półnaga, stojąca kobieta, z opadającą draperią na biodrach, z rozpuszczonymi włosami, podająca pierś potworowi o wężowym ciele, ludzkich rękach, papuzim dziobie i smoczych skrzydłach. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; IV ćw. XIX w. papier żeberkowy, sucha igła, miękki werniks
|
I Teka Graficzna Włodzimierza Koniecznego. Teka graficzna, niekompletna, zawierająca dziesięć odbitek: sześć akwafort i cztery litografie oraz trzy karty ze spisem zawartości; na verso teki tytuł i trzy drzewa splecione korzeniami i koronami. Konieczny, Włodzimierz (1886-1916) grafik; 1909 papier, akwaforta, litografia
|
Rybak. Mężczyzna trzymający wędkę, siedzący na brzegu z nogami po kostki w wodzie. Majcher, Alojzy (1907-1943) grafik; przed 1943 papier czerpany, akwaforta
|
Pierrot i Kolumbina. Scena z commedia dell'arte: dwie postacie w baletowych strojach w uścisku - kobieta rozłożystej spódnicy oraz obejmujący ją mężczyzna w masce i getrach w romby. Kainer, Ludwig (1885-?) grafik; ok. 1910 ? papier, sucha igła
|
Kobieta czytająca gazetę. Zeitungsleserin. Kobieta w fartuchu (pokojówka?), stojąca wsparta pod boki przy stole i z pochyloną głową czytająca leżącą na nim gazetę. Menzel, Adolf (1815-1905) grafik; 1886 papier, akwaforta
|
Maturité
. Portret młodej kobiety, ukazanej od pasa, w pasiastej sukni z dekoltem i kapelusiku z pióropuszem, z twarzą 3/4 w lewo, spoglądającą w lustro, podawane przez postać spoza kadru kompozycji; wokół kompozycji głównej remarki; stan XI/XI. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; po 1887 ? papier żeberkowy, heliograwiura wg akwaforty, suchej igły, miękkiego werniksu, akwatinty, Wokół kompozycji głównej remarki: szkice postaci chłopa (l.d.), mężczyzny wbijającego gwoździe (?, p.d.), kobiety w sukni, ukazanej tyłem (l.g.), pejzażu (p.g.), dwóch głów (u dołu).
|
Kościoł w Pradze. Widok zniszczonego małego gotyckiego kościoła z wybitymi oknami, stojącego pośród gruzowiska, na którym pracują ludzie. Vondraus, Jan C. (1884-?) grafik; 1911 papier, akwaforta, tinta
|
Plaża. Troje dzieci w kostiumach kąpielowych stojących po kostki w wodzie; w tle plaża ze spacerowiczami, w głębi namioty. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; 1930-1931 papier czerpany, sucha igła
|
Przy stole do gry. A la table de jeu. Grupa postaci zebranych przy stole do gry: kobieta, odchylony w tył gracz i wąsaty mężczyzna zasiadający za stołem oraz stojący za nimi kobieta i mężczyźni w kapeluszach. Forain, Jean Louis (1852-1931) grafik; 1909 papier żeberkowy, sucha igła
|
Praczki
. Les Laveuses. Grupa kobiet z koszami wypełnionymi tkaninami, zebrana nad brzegiem jeziora; w tle górzysty pejzaż z drzewami, zabudowaniami i łodzią na wodzie; stan II/II. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Dwoje dzieci przy katarynce. Chłopiec w czapce i za dużym kaftanie, stojący oparty o skrzynię katarynki, obok której, śpiąca w koszu mała dziewczynka. Naudin, Bernard (1876-1946) grafik; 1907-1908 papier żeberkowy, akwaforta
|
Wyrok na Matejkę (Czytanie wyroku). Przedstawienie w manierze historyzmu: brodaty mężczyzna w polskim stroju XVI-XVII-wiecznym odczytujący opieczętowany traktat, w otoczeniu innych podobnych postaci, stojących w kolumnowej loggii, na tle widoku zbiorowiska na ulicy w mieście. Łopieński, Ignacy (1865-1944) grafik; Matejko, Jan (1838-1893) autor pierwowzoru; 1901 papier, akwaforta
|
La Vieille Liseuse. Stara kobieta w czepcu, lewym profilem, siedząca w fotelu, czytająca; wokół głównej kompozycji szkice profili ludzkich (u góry), drzew i głów (u dołu). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Tułacze. Les Errants. Para wędrowców - mężczyzna z tobołem na plecach oraz kobieta z dzieckiem na rękach - w pustym pejzażu. Steinlen, Théophile Alexandre (1859-1923) grafik; 1911 papier żeberkowy, akwatinta, odprysk
|
Widok Viviers. Vue de Viviers. Rozległy pejzaż z widokiem średniowiecznego miasta na wzniesieniu z katedrą po środku. Moreau, Pierre-Louis (1876-?) grafik; 1910 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, tinta
|
Cyrk. Kuglarze cyrkowi: pajac, karzeł z małpką, człowiek idący na rękach z piłką na stopach, na scenie na tle slonia i dwóch wielbłądów z widownią w głębi. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; 1926 papier japoński, drzeworyt
|
L'Affuteur
. Kłusownik w płaszczu leżący na ziemi na brzuchu, ze strzelbą w dłoniach; w tle pejzaż; stan III/V (?). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg akwaforty, suchej igły
|
Róg Świętojańskiej i Rynku. Fasady kamienic przy rogu rynku Starego Miasta w Warszawie; na dolnym marginesie remarka: wykusz kamienicy. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) rysownik; Mortkowicz, Jakub (1876-1931) wydawca; 1929 papier żeberkowy kremowy, akwaforta
|
Pejzaż z wieżą. Wiejskie pejzaż z wieżą kościelną (?), domami oraz kępą drzew pośród pól. Schinnerer, Adolf (1876-1949) grafik; I ćw. XX w. ? papier, sucha igła
|
Dwa akty. Dwa leżące akty kobiece w kubistycznym, prawie abstrakcyjnym ujęciu. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; ok. 1914 papier japoński, drzeworyt w odcieniach szarości
|
Dama rokowa z amorkiem i girlandą. Kobieta w wysokiej peruce i rozłożystej, osiemnastowiecznej sukni, trzymająca girlandę kwiatową unoszoną przez fruwającego obok amorka. Peters, Hela grafik; XIX/XX w. ? papier, sucha igła
|
Lwów kaplica Boimów. Fasada manierystycznej kaplicy, dwukondygnacyjna, pięcioosiowa, artykułowana kolumnami i pilastrami, bogato dekorowana; ponad nią kopuła na tamburze z latarnią; po prawej fragment fasady przyległej kamienicy. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, akwaforta ?, ceratoryt ?, gwasz
|
Taniec czarownic. Hexentanz. Grupa nagich kobiet w ekstatycznym tańcu wokół ogniska. Slevogt, Max (1868-1932) grafik; 1903 papier czerpany, akwaforta, odprysk
|
Kobieta siedząca przy oknie. Kobieta w pozycji siedzącej z odsłonietym biustem, dłońmi dotykająca oklic brzucha, odchylona do tyłu i spoglądająca w lewo przez okno. Corinth, Lovis (1858-1925) grafik; 1908 papier, sucha igła
|
Kruczy pęd (Verfluchter Trieb), z "I Teki Graficznej", Kraków 1909. Tłum ludzikch postaci zmierzających w lewą stronę. Konieczny, Włodzimierz (1886-1916) grafik; 1909 papier, litografia, odbitka naklejona na szarą podkładkę
|
Rouen, Le Cours-la-Reine. Pejzaż z kępą drzew nad rzeką przecinającą miasteczko. Pankiewicz, Józef (1866-1940/43) grafik; 1904 papier żeberkowy, akwaforta
|
Kuszenie świętego Antoniego. La tentation de St. Antoine. Św. Antoni jako brodaty starzec w habicie, klęczący przed księgą, nad którą krucyfiks z nagą kobietą; obok krzyża figura Chrystusa, diabeł, świnia oraz putta z trupimi głowami; u dołu remarka; stan II. Rops, Félicien (1833-1898) autor pierwowzoru; Courboin, François (1865-1926) grafik; ok. 1895 papier żeberkowy z kontramarką: AR[C...], akwaforta, sucha igła
|
Begrüssung. Rodzina stojąca przed domem: mężczyzna w kapeluszu z małym dzieckiem na ręku oraz kobieta w fartuchu. Kollwitz, Käthe (1867-1945) grafik; 1892 papier japoński ?, akwaforta
|
Z Bożej łaski (Polonia). Kobieta siedząca z głową podpartą na dłoni, z małym dzieckiem leżącym na kolanach, koronowana przez dwa stojące po bokach anioły z mieczami; powyżej krucyfiks, na którym Chrystus wyciągający dłoń; w tle obłoki i gwiazdy. Skoczylas, Władysław (1883-1934) grafik; 1915 papier, drzeworyt
|
W ogrodzie. Au jardin. Portret; popiersie młodej kobiety, 3/4 w prawo (twarz prawie profilem), w czepku i sukni z szerokim dekoltem, zasłoniętym przez rozłożony wachlarz; stan I/III. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, akwaforta, sucha igła
|
Chmury. Pejzaż z chatą wśród pól, nad którymi nawisłe chmury. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1925 bibuła japońska żeberkowa, drzeworyt, odbitka naklejona narożami na papierową podkładkę i oprawiona w passe-partout
|
Zabawny piesek. Das geneckte Hundchen. Młoda rozbawiona naga kobieta stojąca na jednej nodze, oparta o ścianę ręką, trzymająca w dłoni zabawkę i patrząca na małego pieska skaczącego u jej stóp. Koepping, Karl (1848-1914) grafik; 1890-1900 papier, akwaforta, sucha igła
|
Studium. Głowa starszego mężczyzny, 3/4 w lewo, z uniesioną twarzą w okularach, z brodą. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; 1936 papier, sucha igła, miedzioryt
|
Le Sphinx. Frontyspis: Les Diaboliques. Naga kobieta leżąca na posągu sfinksa i obejmująca go za szyję; po prawej diabeł; z cyklu: "Les Diaboliques". Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1879-1886 papier, heliograwiura wg akwaforty, miękkiego werniksu, akwatinty (?), fil.: lilia heraldyczna na koronowanej tarczy herbowej (A)
|
Pont Saint-Esprit. Sylwetka miasta nad rzeką z kamienicami i wieżami gotyckich kościołów na tle pociemniałego nieba z nawisłymi chmurami. Moreau, Pierre-Louis (1876-?) grafik; 1910 papier żeberkowy, akwaforta
|
Dwa akty w pejzażu. Dwie nagie postacie stojące na tle prawie abstrakcyjnie ujetęgo pejzażu. Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; przed 1924 bibuła, drzeworyt
|
Aleksander Moisiu (Moissi). Portret młodego mężczyzny; popiersie en face. Lederer, Fritz (1878-?) grafik; I poł. XX w. ? papier czerpany szaroniebieski, barwiony w masie, sucha igła w tonie sepii, miękki werniks w tonie sepii, sposób punktowany w tonie sepii
|
Ulica. Widok ulicy w miasteczku, biegnącej wzdłuż pierzei niewysokich domów, z licznymi przechodniami. Lőwenstein, Aenny (1871-1921) grafik; przed 1921 papier, akwaforta, tinta
|
Głowa męska. Głowa mężczyzny z wąsami i w binoklach, 3/4 w lewo. Hasler, Bernhard (1884-?) grafik; 1908 papier żeberkowy, akwaforta
|
Kościół w miasteczku. Biała fasada renesansowego, murowanego kościoła na tle nieba, górująca nad niskimi, ciemnymi, drewnianymi domami. Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; 1924 bibuła japońska, drzeworyt
|
Śpiąca matka z niemowlęciem. Mere et enfant endormis. Kobieta z dłonią przy piersi i odkrytym ramieniem, śpiąca przy leżącym przed nią niemowlęciu. Mordant, Daniel (ok.1853-1914) grafik; przed 1914 papier, sucha igła, rylec
|
Wnętrze saloniku. Wnętrze z parą foteli ustawionych po dwóch stronach stolika na kabriolowych nóżkach, stojącego pod lustrem zawieszonym na ścianie pomiędzy dwoma oknami. Cukierówna, Aniela (1900-1944) grafik; 1933 papier japoński, drzeworyt barwny, Konserwacja, nowe passe-partout: 2018-01-05, Elżbieta Duziak
|
Fleur de lit (Dziewczyna w łóżku). Dziewczyna w półakcie, leżąca w łóżku w swobodnej pozie z jedną nogą podkuloną, drugą wyciągniętą ku górze. Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; 1896 papier, akwaforta, akwatinta, sucha igła
|
Pejzaż. Bezlistne pochlone drzewo o grubych konarach, na tle dwóch prostych domów o spadzistych dachach. Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; 1930 papier japoński, drzeworyt
|
Mężczyzna z papierosem. Popiersie mężczyzny o bujnej długiej brodzie, lewym profilem, z tlącym się papierosem w ustach. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1903 papier, sucha igła, miękki werniks ?, chwiejak
|
Gdańsk. Pierzeja ulicy w Gdańsku z fasadami pięciu kamienic o różnej wysokości, z górującą wieżą o spadzistym dachu, widniejącą w tle. Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; przed 1928 tektura zdublowana na karton, tektografia
|
Segelboot auf der Alster. Panorama miasta portowego ze strzelistymi wieżami kościołów na horyzoncie, widzianego od strony akwenu po którym pływają żagłówki i kajaki. Fischer, Otto (1870-?) grafik; 1906 papier żeberkowy, akwaforta
|
Zimne kąpielisko Chevrier zwane szkolnym. Bain-froid Chevrier dit de l'école. Widok kąpieliska na Sekwanie u stóp widocznego po lewej Pont Neuf, z licznymi łodziami przy molo i kapiącymi się ludźmi; po prawej dziób promu, w tle Ile de la Cité; poniżej kompozycji wiersz odbity z osobnej płyty. Meryon, Charles (1821-1868) grafik; 1864 papier żeberkowy, akwaforta
|
Dawny portret (Altes Porträt), z "I Teki Graficznej", Kraków 1909. Portret; głowa mężczyzny w kapeluszu z wysokim rondem, prawym profilem. Konieczny, Włodzimierz (1886-1916) grafik; 1909 papier, akwaforta
|
Planty krakowskie. Widok wnętrza parku z latarnią, parą na ławeczce pod drzewem i kamienicami w tle. Majcher, Alojzy (1907-1943) grafik; przed 1943 papier litograficzny, litografia
|
Le médecin des fievres. Stary mężczyzna, siedzący na ławce, w garniturze i cylindrze, spoglądający na stojącego po prawej, bosego chłopca, w długiej piżamie i dotykający jego czoła lewą dłonią; w tle pejzaż z jeziorem i górami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, chwiejaka, akwatinty (?)
|
Japońska rolniczka. Japanische Bäuerin. Kobieta o azjatyckich rysach, ukazana od połowy łydek, prawym profilem, w dalekowschodnim stroju z szerokim, stożkowatym kapeluszu oraz dwoma tobołkami na plecach. Orlik, Emil (1870-1932) grafik; 1901 papier, akwaforta, sucha igła, miękki werniks barwny, ruletka, akwatinta barwna, chwiejak ?
|
Panna Pois Vert. Mademoiselle Pois Vert. Głowa kobieca 3/4 w lewo, z aksamitką (wstążką) na szyi. Toulouse-Lautrec, Henri de (1864-1901) grafik; 1895 papier, litografia
|
Dichterin Marie von Ebner Eschenbach. Portret. Popiersie starszej kobiety en face, z gładko upiętymi włosami, na ciemnym tle. Michalek, L grafik; przed 1916 ? papier, akwaforta
|
Wykrot. Kikuty przewróconych, ściętych drzew w surowym pejzażu. Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; przed 1944 papier czerpany, akwaforta, sucha igła
|
Paryż, kościół St. Séverin. Rozwidlenie wąskich uliczek biegnących pomiędzy kamienicami o spadzistych dachach, z przechodzniami i przekupkami oraz wieżą gotyckiego kościoła w głębi. Grouiller, Robert Pierre (1886-1918) grafik; 1910 bibuła japońska naklejona na kartę papieru czerpanego, akwaforta, miękki werniks, ruletka
|
Paris. Notre Dame 2. Fragment wnętrza gotyckiego kościoła; widok z ramienia transeptu w stronę prezbitrium, z arkadami prowadzącymi do obejścia. Rubczak, Jan (1884-1942) grafik; 1909 papier, akwaforta, sucha igła
|
La Migraine. Tekst listu, wokół którego studia puttów wykonujących różne czynności, psa, drzewa i leżącej postaci z fantastycznym ptakiem na głowie (u góry). Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły, akwaforty
|
Szczątki rodziny (studia głów). Epauves de la famille. W centrum studium portretowe popiersia starszej kobiety en face i z profilu; u góry profil starca na kartce; u dołu twarz o złośliwym uśmiechu; na marginesie remarka; stan I. Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; 1884 papier, sucha igła
|
San Marco w Wenecji. Pogrążony w cieniu Plac świętego Marka w Wenecji z rozświetloną promieniami slońca fasadą katedry. Stanisławski, Jan (1860-1907) grafik; przed 1907 papier, litografia barwna
|
Le Cochon truffier. Prosię o antropomorficznym ciele, zwrócone w lewo, niosące pod prawą pachą pieczonego kurczaka, a w lewej dłoni kosz z truflami. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier czerpany, akwaforta, heliograwiura ? wg akwaforty
|
Hypocrisie. Akt kobiecy, stojący, tyłem, ukazany od kolan do karku, z maską balową na pośladkach. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; II poł. XIX w. papier żeberkowy, sucha igła, heliograwiura ? wg suchej igły
|
Frontyspis: L'Initiation sentimentale. Personifikacja śmierci o trupiej górnej połowie ciała i kobiecej dolnej, w gorsecie, z łukiem, stojąca na uskrzydlonej ludzkiej miednicy i trzymająca uciętą głowę; w tle drzewa. Rops, Félicien (1833-1898) grafik; 1887 papier żeberkowy, heliograwiura wg miękkiego werniksu, akwaforty, akwatinty, suchej igły
|
Paryż, Hôtel Lambert. Skryty za kępą drzew budynek, obok mostu nad Sekwaną. Pankiewicz, Józef (1866-1940/43) grafik; ok. 1903 papier żeberkowy firmy Van Gelder Zonen, akwaforta z tintą, sucha igła, ruletka, obcięte marginesy
|