Gabinet Rycin Biblioteki
Uniwersyteckiej
w Warszawie
ul. Dobra 56/66,
00-312 Warszawa
e-mail: gabryc.buw@uw.edu.pl
tel.: (22) 55 25 830
GODZINY OTWARCIA:
Wtorek i Czwartek
10.00 - 18.00
Frontyspis: Erotikon Theatron - Le Théátre érotique de la rue de la Santé | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1864 | papier, akwaforta ?, sucha igła, miękki werniks | |||
Święty Sebastian | Skoczylas, Władysław (1883-1934) grafik; | 1915 | papier żeberkowy, drzeworyt | |||
Dziewczynka | Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; | ok. 1934-1938 | papier jasnokremowy, litografia kredkowa | |||
Wisielec albo Matka Gand i syn Karol (Le Pendu ou La mere Gand et le fils Charles) | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Bouwens, Joseph (1823-1895) drukarz; | 1867 | papier żeberkowy z kontramarką: VAN GE[...]NIEN, akwaforta, sucha igła | |||
Amsterdam - port | Unger, William (1837-1932) grafik; | 1874 | papier, akwaforta, ruletka | |||
Jan Franaszek | Łopieński, Ignacy (1865-1944) grafik; | 1917 | papier żeberkowy, akwaforta ?, sucha igła | |||
Frontyspis: Histoire de la Sainte Chandelle d'Arras | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1876 | papier, akwaforta, heliograwiura (?) wg akwaforty | |||
Le buveur | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1869 | papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła | |||
Fryne przed Areopagiem | Gallhoff, Wilhelm (1878-?) grafik; | XIX/XX w. ? | papier, akwaforta w tonie zielono-brązowym | |||
Akt kobiecy z kotami | Lorrain, Réné (1873-?) grafik; | XIX/XX w. ? | papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła | |||
Sandomierz | Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; | ok. 1925 ? | papier, litografia | |||
La Derniere Incarnation de Vautrin | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1862 ? | papier, montaż na kartę z papieru czerpanego; wycisk wokół kompozycji, litografia, heliograwiura ? wg litografii | |||
Port przy komorze celnej w Rouen | Pissarro, Camille (1830-1903) grafik; | 1883 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Kamienice w Paryżu w Cite | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | 1930 | papier żeberkowy, drzeworyt | |||
Le Clos du Roy | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła ? | |||
Głowa dziewczyny | Konieczny, Włodzimierz (1886-1916) litograf; | 1908 | papier żeberkowy z filigranem: R ULLEUS DOFF, litografia | |||
Głowa drzeworytnika | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | 1932 | papier chiński, drzeworyt na klocku bukszpanowym, ślady kleju na odbitce | |||
Les Bourgeois | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier, litografia, heliograwiura ? litografii | |||
Tres Vieille | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1888 | papier żeberkowy, akwaforta ?, miękki werniks | |||
Pont Royal | Zeising, Walter (1876-1933) grafik; | 1906 | papier, akwaforta | |||
Maturité
| Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | po 1887 ? | papier żeberkowy, heliograwiura wg akwaforty, suchej igły, miękkiego werniksu, Wokół kompozycji głównej remarki: szkice postaci chłopa (l.d.), mężczyzny wbijającego gwoździe (?, p.d.), kobiety w sukni, ukazanej tyłem (l.g.), pejzażu (p.g.). | |||
Puck | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | przed 1944 | papier kremowy, drzeworyt | |||
Grosse Stadtgutgasse | Lux, Richard (1877-?) grafik; | I poł. XX w. ? | papier, miękki werniks, akwaforta barwna | |||
Janosika imię nigdy nie zaginie | Skoczylas, Władysław (1883-1934) grafik; | 1914 | papier żeberkowy, drzeworyt | |||
Skały | Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; | przed 1928 | papier, akwaforta ? | |||
Hans Land | Struck, Hermann (1876-1944) grafik; | 1909 | papier, akwaforta, sucha igła, miękki werniks ? ton nadany przez przyłożenie tkaniny? | |||
Frontyspis: Le Vice supreme | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1884 | papier, heliograwiura wg akwaforty, akwatinty, suchej igły | |||
Port w Concarneau | Pankiewicz, Józef (1866-1940/43) grafik; | 1908 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Zasuwka | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Anonim fotograf; | II poł. XIX w. | papier, fotografia | |||
Frontyspis: Un été a la campagne | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1867 | papier, akwaforta, sucha igła | |||
Ławki w parku | Majcher, Alojzy (1907-1943) grafik; | przed 1943 | papier litograficzny, litografia | |||
J. Veit | Orlik, Emil (1870-1932) grafik; | 1909 | papier, bibuła japońska ?, akwaforta, sucha igła, miękki werniks barwny, ruletka | |||
Autoportret z papierosem | Staufer-Bern, Karl (1857-1891) grafik; | II poł. XIX w. | papier, akwaforta | |||
Autoportret | Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; | 1913 | papier chiński naklejony na arkusz papieru, litografia | |||
Frontyspis: La parade ou Au pays des féminier | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1896 | papier, heliograwiura barwna, złota farba | |||
Heimkehr | Orlik, Emil (1870-1932) grafik; | 1896 | papier, ruletka, akwaforta barwna | |||
Gracze IV | Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; | 1932 | papier czerpany, sucha igła | |||
La derniere Maja | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier żeberkowy, akwaforta ?, akwatinta ?, sucha igła ?, heliograwiura wg akwaforty, suchej igły, akwatinty, Kobieta, siedząca z podkuloną nogą na ławie przed stołem, ukazana tyłem, ubrana w gorset, opadającą z ramion bluzkę i spódnicę. Wokół kompozycji głównej remarki: szkice głów (po lewej), akt kobiecy siedzący (p.d.), z lewą nogą przekształconą w wężowy ogon, na którym siedzące dwie humorystyczne postacie, świnia (l.d.). | |||
Widok z Ile dOleron | Wąsowicz, Wacław (1891-1942) grafik; | ok. 1932 | papier japoński, drzeworyt | |||
Żyd i chrześciijanin | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | ok. 1891 | papier, sucha igła, fotograwiura, miękki werniks, Ilustracja do czasopisma Uylenspiegel no. 17 z 17 maja 1857. | |||
Le grand marmiton | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier, akwaforta | |||
Sędzielina | Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; | 1924 | papier chiński, litografia | |||
Targ na jarzyny | Šimon, T. František (1877-1942) grafik; | 1906 | papier, miękki werniks, akwatinta barwna | |||
Kocice | Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; | 1909 | papier żeberkowy, sucha igła, tinta | |||
Karta tytułowa: D. Mereżkowski, Narodziny bogów | Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; | 1925 | bibuła, drzeworyt | |||
Głowa męska | Leibl, Wilhelm (1844-1900) grafik; | II poł. XIX w. | papier, akwaforta | |||
Kleopatra (Studium) | Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; | 1907 | papier, bibuła ? zdublowana, ceratoryt ?, tinta, Rycina zdublowana, z brzegami zatopionymi w masie papierowej. | |||
Agentendorf | Struck, Hermann (1876-1944) grafik; | 1904 | papier żeberkowy, sucha igła | |||
Nędza i przepych | Steinlen, Théophile Alexandre (1859-1923) grafik; | 1908 | papier chiński, litografia | |||
Las | Hładki, Jadwiga (1904-1944) grafik; | przed 1944 | papier japoński, drzeworyt barwny | |||
Lira. Frontyspis do: Stephane Mallarme, Poésie - Premier cahier | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1887/1895 | papier, sucha igła ?, heliograwiura | |||
Zasadzka | Corot, Camille (1796-1875) grafik; | 1858 | papier, cliché verre | |||
Kartka świąteczne z widok z bramy na Rynek Starego Miasta | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | 1938 | papier, drzeworyt barwny, typografia | |||
Kobieta szyjąca przy oknie | Millet, Jean-François (1814-1875) grafik; | 1855 | papier, akwaforta | |||
Frontyspis: Les Cousines de la Colonelle | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1882 | papier, akwaforta, heliograwiura (?) wg akwaforty | |||
Polonez | Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; | przed 1928 | tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz | |||
La Réve du pion ou Linguistique | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier, akwaforta, akwatinta, sucha igła, miękki werniks | |||
Max Klinger przy pracy (jako rzeźbiarz) | Orlik, Emil (1870-1932) grafik; | 1902 | papier żeberkowy, sucha igła w tonie sangwiny, ruletka, chwiejak ? | |||
Pastorałki. Misterium I (Taniec górali) | Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; | 1924 | bibuła, drzeworyt | |||
Frontyspis: Parnasse satyrique | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1864-1866 | papier, akwaforta | |||
Pożar | Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; | 1910 | papier kremowy, ceratoryt odbitka w tonie brązowym, montaż | |||
Sad | Stanisławski, Jan (1860-1907) grafik; | przed 1907 | papier litograficzny, litografia | |||
Pejzaż z kościołem | Liebermann, Max (1847-1935) grafik; | II poł. XIX w. ? | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Kobieta przy toalecie | Berton, Armand (1854-1917) grafik; | 1904 | papier żeberkowy, akwatinta, sucha igła |