Gabinet Rycin Biblioteki
Uniwersyteckiej
w Warszawie
ul. Dobra 56/66,
00-312 Warszawa
e-mail: gabryc.buw@uw.edu.pl
tel.: (22) 55 25 830
GODZINY OTWARCIA:
Wtorek i Czwartek
10.00 - 18.00
Séparés ou Printemps simiesque | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta | |||
Święty Boże (Wojna) | Skoczylas, Władysław (1883-1934) grafik; | 1916 | papier żeberkowy, drzeworyt, nowy montaż | |||
Stragan | Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; | przed 1944 | papier chiński, drzeworyt | |||
Torreador | Geiger, Willy (1878-?) grafik; | 1912 | papier, akwaforta | |||
Les freres de la Bonne-trogne La consultation | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1858 | papier, montaż na biały papier, akwaforta | |||
Śpiąca | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | przed 1944 | papier, drzeworyt | |||
LAriette | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; Niederkorn, V. ? drukarz; | 1874 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
La Prostitution et la Folie dominant le monde | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1879 | papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, akwaforty, akwatinty | |||
Pastorałki. Misterium II (Kapela góralska) | Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; | 1924 | bibuła, drzeworyt | |||
Głowa Japonki | Orlik, Emil (1870-1932) grafik; | 1901-1902 ? | papier, akwaforta, miękki werniks barwny, ruletka, chwiejak | |||
Orfeusz - sztuka wszystko wyjaśni | Viala, Eugene (1859-1913) grafik; | przed 1913 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Madonna | Munch, Edvard (1863-1944) grafik; | 1895-1902 | papier barwiony w masie, szarozielony, litografia kredkowa, tuszem i lawowana, kolorowana akwarelą, akwarela, ossa sepia | |||
Szymon Tatar z Zakopanego
| Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; | 1908 | papier, miękki werniks | |||
Park Battersea (Młoda kobieta w futrzanym kapeluszu) | Legrand, Louis Auguste Mathieu (1863-1951) grafik; | 1894 | papier, sucha igła, chwiejak | |||
Pejzaż z mostem | Hasler, Bernhard (1884-?) grafik; | 1908 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Ja zawsze czytam Nowy Kurier Warszawski | Wilkanowicz, Tadeusz (1909-1944) grafik; | 1942 | papier, drzeworyt | |||
Am see | Schinnerer, Adolf (1876-1949) grafik; | 1903 | papier, sucha igła | |||
Palacze | Makowski, Tadeusz (1882-1932) grafik; | 1930-1931 | papier czerpany, akwaforta ?, sucha igła, rylec | |||
Kobieta z japońską wazą | Peters, Hela grafik; | 1910 | papier, sucha igła barwna, tinta | |||
Remparts | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | IV ćw. XIX w. | papier, akwaforta, sucha igła ? | |||
Les magasins dAusterlitz | Moreau, Pierre-Louis (1876-?) grafik; | ok. 1909 | papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła | |||
Triumf społeczny (Wyjście z balu) | Besnard, Albert (1849-1934) grafik; | ok. 1880 ? | papier żeberkowy, akwaforta, technika punktowana | |||
W poczekalni | Majcher, Alojzy (1907-1943) grafik; | przed 1943 | papier litograficzny, litografia | |||
La dame au cochon lub Pornocrates lub La débauche entraînant | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | ok. 1891 | papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, akwaforty | |||
La pantoufle de cendrillon et Repos | Rops, Félicien (1833-1898) autor kompozycji; | po 1887 ? | papier żeberkowy, akwaforta, akwatinta ?, sucha igła, miękki werniks, heliograwiura ? wg akwaforty, suchej igły, miękkiego werniksu, akwatinty | |||
Danae | Chwistek, Leon (1884-1944) grafik; | 1924 | papier, litografia | |||
Sylphiden | Oppler, Ernst (1867-?) grafik; | XIX/XX w. ? | papier, akwatinta ?, sucha igła, miękki werniks | |||
Grobowiec Semiramidy | Corot, Camille (1796-1875) grafik; | 1854 | papier, cliché verre | |||
Lekcja katechizmu | Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; | 1944 | papier, sucha igła | |||
Trzy kozy w zagrodzie | Herstein, Adolf (1869-1932) grafik; | przed 1920 | papier, akwaforta | |||
Mademoiselle de Maupin | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | II poł. XIX w. | papier, akwaforta, akwatinta, sucha igła | |||
Kazimierz nad Wisłą | Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; | 1939 | papier, akwaforta, staloryt ? lub miedzioryt ? | |||
Potyczka | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1864 | papier, montaż na papierze żeberkowym, akwaforta | |||
Konwój zaprzęgów z końmi | Golonitz, Chris grafik; | I poł. XX w. ? | papier, sucha igła | |||
Płochość | Jabłczyński, Feliks (1865-1928) grafik; | przed 1928 | tektura zdublowana na karton, tektografia, gwasz | |||
Le Doigt dans l'oeil | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1882 | papier, heliograwiura wg miękkiego werniksu, suchej igły, akwatinty | |||
Hans Land | Struck, Hermann (1876-1944) grafik; | 1909 | papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, miękki werniks ? ton nadany przez przyłożenie tkaniny? | |||
Jan Królikowski | Łopieński, Ignacy (1865-1944) grafik; | 1934 ? | karton, akwaforta | |||
Kurzweil | Orlik, Emil (1870-1932) grafik; | 1896 | papier żeberkowy, akwaforta, miękki werniks | |||
La Petite Femme a la fourrure, assise | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1878 | papier żeberkowy, akwaforta | |||
Młocka przy stodole | Riviere, Henri (1864-1951) grafik; | 1911 | papier żeberkowy, akwaforta w tonie brązowym, akwatinta | |||
Wnętrze kościoła Mariackiego w Krakowie | Wyczółkowski, Leon (1852-1936) grafik; | 1926 | papier japoński, litografia w tonie sepii | |||
Dwa koty leżące | Thoma, Hans (1839-1924) grafik; | 1850-1924 | papier, akwaforta | |||
Frontyspis: Curieuse | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1885 | papier żeberkowy, heliograwiura wg miękkiego werniksu, akwaforty, suchej igły | |||
Halucynacja staromiejska | Cieślewski, Tadeusz syn (1895-1944) grafik; | 1934 | papier kremowy, drzeworyt | |||
Frontyspis: Erotikon Theatron - Le Théátre érotique de la rue de la Santé | Rops, Félicien (1833-1898) grafik; | 1864 | papier, akwaforta ?, sucha igła, miękki werniks | |||
Święty Sebastian | Skoczylas, Władysław (1883-1934) grafik; | 1915 | papier żeberkowy, drzeworyt | |||
Dziewczynka | Horodyńska-Waśkowska, Zofia (1913-1944) grafik; | ok. 1934-1938 | papier jasnokremowy, litografia kredkowa |