Gabinet Rycin Biblioteki
Uniwersyteckiej
w Warszawie
ul. Dobra 56/66,
00-312 Warszawa
e-mail: gabryc.buw@uw.edu.pl
tel.: (22) 55 25 830
GODZINY OTWARCIA:
Wtorek i Czwartek
10.00 - 18.00
Heinrich von Dampier. Portret; mężczyzna ukazany do pasa, zwrócony 3/4 w prawo, w owalu; w zbroi, z szerokim kołnierzem i regimentem w prawej ręce; poniżej inskrypcja. Anonim rytownik; I poł. XVIII w. papier, montaż królewski (niepełny, bez ramek miedziorytniczych), akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | Mistyczne zaślubiny św. Katarzyny(?). Przedstawienie mistycznych zaślubin św. Katarzyny Aleksandryjskiej(?) w prostokątnej ramie zwieńczonej tympanonem, w którym tablice herbowe; po bokach sceny oznaki władzy kościelnej i świeckiej; poniżej kartusz z inskrypcją. Anonim rytownik; 1716 papier żeberkowy, akwaforta, odbitka obcięta; g.l.: niewielki ubytek; zazółcenia | Dwa postumenty - projekt. Widok of frontu; jeden dekorowany medalionem z girlandami, drugi z tablicą inskrypcyjną; z Livre de Meubles. Dupin, Nicolas (czynny 1776 - 1787) rytownik; Boucher, Juste-Nathan (1736-1782) projektant; Le Pere & Avaulez (czynny 1772-1779) wydawca; 1772-1779 papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta | |
Kuszenie Jezusa. Chrystus rozmawiający z diabłem pod postacią smoka z ludzkimi nogami. W lewym górnym rogu dwie małe postaci na szczycie klifu; po prawej, w tle te same postaci na szczycie dużej budowli; z cyklu: "Sceny z życia Chrystusa". Pencz, Georg (1500-1550) rytownik; ok. 1534-1535 papier żeberkowy, miedzioryt | Ukrzyżowanie. Chrystus pomiędzy łotrami, u stóp krzyża Maria, Maria Magdalena i Jan Ewangelista; w tle dwaj jeźdźcy i panorama miasta. Passe, Crispijn de I (1564-1637) rytownik; Passe, Crispijn de I (1564-1637) wydawca; Passe, Crispijn de I (1564-1637) autor kompozycji; przed 1637 papier żeberkowy, montaż królewski, miedzioryt | Jezus i Jan Chrzciciel w wieku dziecięcym. Jan Chrzciciel leżący u stóp stojącego Jezusa, obydwaj w wieku dziecięcym; na drugim planie baranek; scena w pejzażu, otoczona stylizowaną dekoracją roślinną z dwoma pawiami siedzącymi na festonach i ukwieconą maską pomiędzy nimi. Galle, Cornelis I (1576-1650) ? rytownik; Galle, Cornelis II (1615-1678) ? rytownik; XVII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta; ubytki; zabrudzenia; zagniecenia papieru | |
Eugeniusz Sabaudzki, książe Sabaudii. Portret; mężczyzna w zbroi, ukazany do kolan, zwrócony w lewą stronę, z głową en face, w plenerze; lewą ręką wskazuje na scenę batalistyczną rozgrywającą się w tle, w prawej trzyma regiment; poniżej inskrypcja. Busch, Georg Paul (?-1756) rytownik; I poł. XVIII w. papier, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | Henricus comes do Monte. Portret; mężczyzna ukazany do pasa, zwrócony 3/4 w lewo, w owalu z inskrypcją w otoku; w zbroi, z orderem na piersi i szerokim kołnierzem. Anonim rytownik; XVII w. papier, montaż królewski (niepełny, bez ramek miedziorytniczych), akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | ||
Popiersie łysego mężczyzny. Portret; popiersie 3/4 w prawo. Vliet, Jan Joris van (1610-1635?) ? malarz-rytownik; Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) autor pierwowzoru; II ćw. XVII w. papier żeberkowy rozstaw żeber: 26 mm, akwaforta, fragment niezidentyfikowanego filigr.: czapka błazna?; odbitka obcięta wokół odcisku płyty | Sąd Salomona
. Dwie kobiety, jedna stojąca, druga klęcząca przed Salomonem siedzącym na tronie z baldachimem, w koronie i z berłem; obok służący z mieczem i dzieckiem na ręku. Drugie dziecko leżące na ziemi, przy podeście; z cyklu: "Sceny ze Starego Testamentu". Pencz, Georg (1500-1550) rytownik; ok. 1531 papier żeberkowy, miedzioryt | James Hamilton, 1st Duke of Hamilton (1606-1649). Portret, do pasa, 3/4 w lewo, w zbroi, na tle kolumny z hełmem i regimentem w dłoniach. Dyck, Anton van (1599-1641) autor pierwowzoru; Lisebetten, Peeter van (1610-1678) rytownik; Man, Jacob de II (czynny 1650 - 1675) wydawca; 1640-1655 papier żeberkowy, montaż królewski, miedzioryt | |
Dzieciątko Jezus z narzędziami Męki. W wypełnionym słomą żłobie klęczy młody Jezus, obejmujący podstawę stojącego obok krzyża; Jezus wpatruje się w kielich z hostią; po obu stronach żłobu osioł i wół oraz liczne Arma Christi; kompozycja oktogonalna; w czterech rogach gałazki kwiatów. I H M (XVII w.?) ? rytownik; XVII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta; zaplamienie | "Idźcie, nimfy, idźcie śmiało, bo już Amor broń swą złożył". Ilustracja do poematu Pervigilium Veneris (Czuwanie ku czci Wenus): dwie grupy nimf - tańczących w korowodzie oraz strojących nagą Wenus, półleżącą na draperii; obok Amor; kompozycja w owalu. Bouchardon, Edme (1698-1762) autor pierwowzoru; Caylus, Anne Claude Philipe de Tubieres, Comte de (1692-1765) rytownik; XVIII w. papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta | Sybilla i dziecko z pochodnią. Po prawej stronie Sybilla siedząca i trzymająca otwartą księgę w prawej ręce; obok, po lewej stronie dziecko z pochodnią. Carpi, Ugo da (ok. 1479-1532) drzeworytnik; Raffaello, Santi (1483-1520) autor pierwowzoru; przed 1532 papier czerpany, drzeworyt chiaroscuro z dwóch klocków, odbitka docięta do kompozycji | |
Żydzi w synagodze. Na pierwszym planie po lewej stronie dwaj starzy Żydzi nachyleni ku sobie, rozmawiają; na drugim planie i dalej grupki rozmiawiających mężczyzn; scena w synagodze; stan II(III)/III(IV). Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) malarz-rytownik; 1648 papier żeberkowy cienki, rozstaw żeber: 24 mm, akwaforta, sucha igła, odbitka w poprzek głównych żeber papieru, obcięta wokół odcisku płyty | Tron Łaski. Siedzący Bóg Ojciec podtrzymujący krzyż z ciałem Chrystusa za poziomą belkę; nad głową Jezusa gołębica Ducha Świętego; wokół Boga Ojca obłoki i główki anielskie. Anonim rytownik; XVII w. papier żeberkowy, akwaforta, odbitka o nierównych krawędziach, docinanych do ksztąłtu kompozycji; zaplamienia | Ukrzyżowanie. Chrystus pomiędzy łotrami, po prawej stronie krzyża Maria, Jan Ewangelista i niewiasty; po lewej dwóch konnnych; na pierwszym planie legioniści grający w kości oraz Adam. Stella, Claudia (1636-1697) rytownik; Poussin, Nicolas (1594-1665) autor pierwowzoru; Stella, Claudia (1636-1697) wydawca; 1674 papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt | |
Kobieta smażąca placki. Po śrdoku kobieta smażąca placki; na pierwszym planie dziecko odsuwające swój placek przed psem; po lewej kobieta z dzieckiem na kolanach; w tle inne postacie; stan II/V. Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) malarz-rytownik; 1635 papier żeberkowy rozstaw żeber: 27 mm, akwaforta, odbitka obcięta wokół odcisku płyty, milimetrowy lewy margines | Święty Jakub Młodszy. Popiersie świętego Jakuba Młodszego zwróconego plecami, spoglądającego przez lewe ramię; z księgą w prawej ręce i kijem foluszniczym w lewej. Buesinck, Ludwig (1590-1630) drzeworytnik; Lallemand, Georges (ok. 1580-ok. 1640) autor pierwowzoru; ok. 1625 papier żeberkowy z filigr.: dzban z półksiężycem, drzeworyt chiaroscuro z trzech klocków | Merkury. Stojący Merkury, w ujęciu frontalnym, z głową zwróconą lewym profilem; w klasycznej zbroi, z koroną na głowie i kaduceszem w ręku, trzymający za ręce dwóch nagich chłopców; po prawej, w tle nagi mężczyzna kreślący cyrklem; z cyklu: „Siedem planet". Aldegrever, Heinrich (ok. 1502-1555 lub 1561) rytownik; 1553 papier żeberkowy, miedzioryt | |
Achilles wściekły po odebraniu mu Bryzejdy przez Agamemnona. Agamemnon w todze prowadzący w kierunku okrętu (w tle) Bryzejdę, spoglądającą za siebie w stronę wściekłego Achillesa, siedzącego w zbroi na krześle przed namiotem; wokół wojownicy. Hamilton, Gavin (1723-1798) autor pierwowzoru; Cunego, Domenico (1727-1803) rytownik; 1769 papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta ?, miedzioryt | Bachus i Ariadna. Naga Ariadna, śpiąca na draperii pod drzewem, odkrywana przez Bachusa i towarzyszące mu putta; za nimi trzy tańczące Bachantki z kozłem. Le Sueur, Eustache (1617-1655) autor pierwowzoru; Dorigny, Michel (1615-1665) rytownik; Leblond, Jean I (ok.1590/1594-1666) wydawca; XVII w. papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt | Święty Jan Ewangelista na Patmos. Siedzący, ze zwojem na kolanie, trzymający w prawym ręku kielich, w lewym pióro; obok orzeł z kałamarzem w dziobie; na tle morza i antykizujących ruin na skałach. Anonim rytownik; Will, Johann Martin (1727-1806) wydawca; XVIII w. papier żeberkowy, akwaforta, odbitka obcięta; plisy; u dołu z lewej: naddarcie | |
Mężczyzna w stroju orientalnym. Mężczyzna w całej postaci, głowa zwrócona 3/4 w lewo, w bogatym stroju, futrzanej czapie z pórem, prawą rękę wspiera na lasce; stan I/II. Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) malarz-rytownik; 1632 papier żeberkowy rozstaw żeber nierególarny: 24-27-24 mm, akwaforta, filigr.: serce z inicjałami JR lub JP, zwieńczone cyfrą 4 (papier francuski z końca XVIII w.) | Nauczanie Marii. W owalnym medalionie, otoczonym przez dwa anioły podtrzymujące wstęgę z napisem oraz skrzyżowane gałązki, znajduje się święta Anna wskazująca małej Marii otwartą książkę; poniżej medalionu scena zwiastowania Annie i Joachimowi. Anonim rytownik; XVIII w. papier, miedzioryt, d.l., d.p.: ubytki i naddarcia | ||
Święta Maria Magdalena. Święta na pustkowiu, wsparta lewym ramieniem o skałę, na której leży mata, czaszka oraz dyscyplina; święta ze splecionymi dłońmi kieruje głowę ku aniołkowi trzymającemu koronę cierniową; przed kobietą stoi naczynie na wonności oraz otwarta księga i krzyż. Pfeffel, Johann Andreas (?-1758) wydawca; Anonim rytownik; XVIII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt | Wenus. Naga bogini półleżąca na draperiach wśród krzewów winogron, spoglądająca w prawo, ku wychylającemu się spomiędzy krzewów Amorowi. Reynolds, Joshua sir (1723-1792) autor pierwowzoru; Collyer, Joseph (1748-1827) rytownik; II poł. XVIII w. papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt, sposób punktowany | Sybilla z głową opartą na ręku. Siedząca sybilla z głową opartą na prawej ręce; po lewej stronie tablica i kałamarz. Coriolano, Bartolomeo (ok. 1599-1676?) drzeworytnik; Reni, Guido (1575-1642) autor pierwowzoru; 1610-1676 papier żeberkowy, montaż, drzeworyt chiaroscuro z dwóch klocków: szarego i czarnego, odbitka naklejona na podkładkę zagruntowaną na beżowo | |
Święty Jan Chrzciciel. Święty en pied, odziany w skórę, z krzyżem w prawym ręku, z barankiem u stóp; w pejzażu; w owalu otoczonym: barankiem na księdze, lutnią; aniołkiem z palcem na ustach, aniołkiem trzymającym gorejące serce, grającym satyrem otoczonym przez zwierzęta. Anonim rytownik; XVII w. papier, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta; zaplamienia | Alope. Kobieta leżąca w leśnym pejzażu, kryjąca w ramionach nagie dziecko - syna, Hippotoona - przed parą lwów czającą się w głębi lasu. Romney, George (1734 - 1802) autor pierwowzoru; Earlom, Richard (1743-1822) rytownik; Boydell, John (1719-1804) wydawca; Boydell, Josiah (1752–1817) wydawca; 1787 papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, ruletka, rylec, sposób punktowany | Trójca Święta i wszyscy święci . Chrystus i Bóg Ojciec zasiadający na obłokach; powyżej gołębica Ducha Świętego; nieco poniżej z lewej Maria oraz krąg świętych (apostołowie, męczennice); w dolnym pasie święci duchowni, męczennicy i żołnierze. Anonim rytownik; Rubens, Pieter Paul (1577-1640) ? autor kompozycji; XVII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta; niewielkie zaplamienia | |
Titus Manlius wykonujący egzekucję na swoim synu. Po lewej Manlius jako dowódca w otoczeniu żołnierzy; obok kat pociągający za linę połączoną z gilotyną, w której klęczący syn konsula. W tle po prawej pejzaż z żołnierzami na koniach i sceną walki; z cyklu: „Rzymscy bohaterowie”. Pencz, Georg (1500-1550) rytownik; ok. 1535 papier żeberkowy, miedzioryt | |||
Mężczyzna w płaszczu i futrzanej czapce wsparty na kiju. Mężczyzna w całej postaci, zwrócony 3/4 w prawo, ubrany w płaszcz i futrzaną czapkę, lewą ręka wspiera się na kiju; stan I/IV. Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) malarz-rytownik; ok. 1630 papier żeberkowy rozstaw żeber: 24-23 mm, akwaforta, sucha igła kilka śladów, odbitka obcięta wokół odcisku płyty | Ferdinand Amadeus von Harrsch. Portret; mężczyzna ukazany do połowy uda, 3/4 w lewo, z głową 3/4 w prawo, stojący przed namiotem; poniżej inskrypcja. Anonim szkoła niemiecka rytownik; XVIII w. papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | ||
Więźniów pocieszać. Scena w więzieniu: po lewej Chrystus z zakutymi rękami i nogami; obok kobieta i dwóch mężczyzn odwiedzających więźnia; z cyklu: "Siedem uczynków miłosierdzia". Pencz, Georg (1500-1550) rytownik; ok. 1534 papier żeberkowy, miedzioryt, Wczesna odbitka: widoczne delikatne pionowe linie w l.d. rogu (podest) oraz na łańcuchach, którymi skute są ręce Chrystusa. | Błogosławiony Czesław Odrowąż. Czesław w półpostaci, en face, w habicie, z lilią i ognistą kulą, otoczony prostokątną ramą; powyżej niej dwa aniołki podtrzymują koronę, poniżej inskrypcja. Jenewein, Thomas (czynny 1 poł. XVIII w.) rytownik; I poł. XVIII w. papier, miedzioryt, niewielki ubytek pomiędzy wersami | ||
Personifikacja Nadziei. Kobieta klęcząca na prawym kolanie, z rękoma wzniesionymi do nieba w geście modlitwy. Vicentino, Niccolo (czynny ok. 1540-1550) ? drzeworytnik; Parmigianino (1503-1540) autor pierwowzoru; 1540-1550 papier żeberkowy, drzeworyt chiaroscuro z trzech klocków: dwóch w tonach beżowych i czarny | |||
Chusta świętej Weroniki. Głowa Chrystusa, z długini włosami okalającymi twarz, w koronie cierniowej, ze spływającą krwią; za głową, rozmieszczone na krzyż, po trzy kwiatki; wokół kompozycji bordiura, po której biegnie napis okalający przedstawienie. Strahowsky, Batholomäus (1693-1759) ? rytownik; XVIII w. papier żeberkowy, akwaforta, technika punktowana, odbitka obcięta | Święty Bernard z Clairvaux. Święty klęczy, podtrzymując oburącz znacznych rozmiarow Arma Christi: krzyż z korona cierniową i chusta Weroniki, drabinę, kolumnę, rózgi; wokół Bernarda inne Arma Passionis: rękawica, monety, kostki do gry, kogut na gałęzi; scena w pejzażu. Galle, Cornelis I (1576-1650) ? rytownik; Galle, Cornelis II (1615-1678) ? rytownik; XVII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt, odbitka obcięta; g.: zażółcenia | Tetyda kąpiąca Achillesa w Styksie. Grupa kobiet, w tym leżąca pod draperią rozpiętą między drzewami (po środku) oraz kąpiąca niemowlę (na pierwszym planie), na wyspie na rzece; w tle pejzaż z górami i miastem. Scultori, Diana (1547-1612) rytownik; Losi, Carlo (not. 1757-po 1805) wydawca; Pacifico, Orazio (ok. 1580-1637) wydawca; 1773 papier żeberkowy, montaż królewski, miedzioryt | Święta Maria Magdalena. Święta ukazana w obszernej jaskini, klęczy przed krucyfiksem trzymając rózgi; przed nią znajduje się księga, lampka oliwna oraz czaszka; w jaskini są nietoperze, sowa i jaszczurka. Sadeler, Justus (1572/1583-1618/1622) rytownik; Sustris, Friedrich (ok. 1540-1599) autor kompozycji; II poł. XVI w. papier, akwaforta, miedzioryt, Rycina naklejona cała powierzchnią na kartę papieru. |
Święta Anna, Najświętsza Maria Panna. Całopostaciowo, frontalnie ukazane święta Anna i Maria; Maria jako młoda dziewczyna, w typie Niewiasty Apokaliptycznej, stoi na półksiężycu i smoku, trzymając w ręku gałazkę lilii; ponad Marią gołębica Ducha Świętego, a powyżej symbol Opatrzności Bożej. Tscherning, David (1610-1673) wydawca; XVII w. papier żeberkowy, miedzioryt | |||
Charles Mouton. Portret; mężczyzna grający na lutni, siedzący w fotelu z prawą nogą założoną na lewą, zwrócony 3/4 w prawo; ubrany w bogato zdobiony strój. Edelinck, Gerard (1640-1707) rytownik; Troy, François de (1645-1730) autor pierwowzoru; 1650-1707 papier, montaż królewski, miedzioryt, odbitka obcięta (zachowany odcisk płyty wzdłuż dolnej krawędzi) i naklejona całą powierzchnią na montaż | |||
Święta Katarzyna. Święta z krzyżem w dłoni z zstępującym ku niej aniołem, w tle kapłani, u góry putta podtrzymujące koło i palmy męczeństwa. Tintoretto, Jacopo (1518-1594) autor pierwowzoru; Zucchi, Andrea (1679-1740) rytownik; Manaigo, Silvestro (ok. 1670-1734/44) rysownik pośredni; Lovisa, Domenico (ok. 1690-ok. 1750) wydawca; ok. 1720 papier żeberkowy, montaż, akwaforta, Rycina obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | Święta Anna, Najświętsza Maria Panna. Święta Anna klęczy z wyciągniętymi rękami, pomiędzy którymi stoi Maria jako dziewczynka; Maria depcze węża, prawą ręką unosi do góry gałązkę lilli; pomiędzy obłokami ukazuje się gołębica Ducha Świętego. Galle, Cornelis I (1576-1650) rytownik; XVII w. papier, akwaforta, miedzioryt | Georg von Hessen-Darmstadt. Portret; popiersie mężczyzny w zbroi, płaszczu i z orderem na piersi, 3/4 w lewo, z głową en face, w owalu; poniżej inskrypcja. Smith, John (1652/54-1742/43) rytownik; Murray, Thomas (1663-1734/35) rysownik; Smith, John (1652/54-1742/43) wydawca; 1703 papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, mezzotinta, odbitka obcięta, naklejona całą powierzchnią na montaż | |
Żydzi w synagodze. Na pierwszym planie po lewej stronie dwaj starzy Żydzi nachyleni ku sobie, rozmawiają; na drugim planie i dalej grupki rozmiawiających mężczyzn; scena w synagodze; stan III(IV)/III(IV). Rembrandt, Harmensz. van Rijn (1606-1669) malarz-rytownik; 1648 papier żeberkowy, akwaforta, sucha igła, rylec retusz, odbitka w poprzek głównych żeber papieru, obcięta wokół odcisku płyty | Horatius Cocles broniący mostu
. Scena w pejzażu: Horacjusz Kokles na koniu, walczący z etruskimi wojownikami, podczas gdy rzymscy żołnierze po prawej niszczą most na Tybrze; z cyklu: "Cztery sceny z historii Rzymu". Pencz, Georg (1500-1550) rytownik; ok. 1537 papier żeberkowy, miedzioryt, późna odbitka, z końca XVI w. (?) wytarte linie (zob. Hollstein) | ||
Ukrzyżowanie. Ukrzyżowanie z dwoma aniołkami po bokach; w owalu; otoczone gałązkami palmowymi; kompozycja na stole, na którym leżą chleb, przyrządzony baranek (?) oraz kielich. Engelbrecht, Martin (1684-1756) rytownik; Engelbrecht, Martin (1684-1756) wydawca; XVIII w. papier, akwaforta, miedzioryt, d.: drobne zaplamienia | Scena dobrego umierania. Scena alegoryczna; łoże umierającego otaczają anioł stróż, Chronos, śmierć i diabeł; powyżej na obłokach Chrystus z klęczącymi Marią i Michałem Archaniołem; ponad Chrystusem gołębica Ducha Świętego i Bóg Ojciec; pomiędzy postaciami następuje dialog. Leidenhoffer, Philipp Jakob (zm. 1714) rytownik; XVII/XVIII w. papier żeberkowy, akwaforta, miedzioryt, odbitka nierówno przycięta; naklejona całą powierzchnią na przyciąta do jej wymiarów kartę papieru | Wenus w otoczeniu bóstw morskich. Naga bogini leżąca na grzbietach delfinów, w otoczeniu Amorków i pary morskich bóstw wyłaniających się z fal. Boucher, François (1703-1770) autor pierwowzoru; Levasseur, Jean Charles (1734-1816) rytownik; Cars, Laurent (1699-1771) autor dedykacji; XVIII w. papier żeberkowy, montaż królewski, akwaforta, miedzioryt | |
Śpiąca Artemida. Bogini w szatach śpiąca pod drzewem, z głową wspartą na dłoni, w towarzystwie dwóch psów; kompozycja w półkolu. Cortona, Pietro da (1597-1669) autor pierwowzoru; Bloemaert, Cornelis (ok. 1603-1692) rytownik; Rossi, Giovanni Giacomo de (1627-1691) wydawca; XVII w. papier żeberkowy, montaż królewski, miedzioryt | |||
James Wolfe
. Portret. En pied, prawym profilem, w trikornie i mundurze, z laską przy pasie i wyciągniętą w górę lewą ręką; w tle scena bitewna.
Purcell, Richard (not. 1746- zm. ok. 1766) rytownik; przed 1766 papier żeberkowy, montaż królewski, mezzotinta, rylec ?, Rycina naklejona całą powierzchnią na kartę królewską, margines górny obcięty powyżej nakrycia głowy ukazanej postaci, prawy i lewy obcięte do krawędzi kompozycji, dolny pod pierwszą linijką inskrypcji (poniżej znajdowały się jeszcze dwie linijki)
|